زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حمله بر مرکز فرهنگی” تبيان” در شهرکابل محکوم گرديد

حمله بر مرکز فرهنگی” تبيان” در شهرکابل محکوم گرديد

author avatar
28 Dec 2017 - 14:41
حمله بر مرکز فرهنگی” تبيان” در شهرکابل محکوم گرديد
author avatar
28 Dec 2017 - 14:41

کابل(پژواک،٧جدى ٩٦):رهبران حکومت ضمن تقبيح حمله بر مرکز فرهنگى" تبيان" درشهر کابل مى گويندکه حکومت افغانستان اراده قوى و روشن براى سرکوب و نابودى همه گروه هاى تروريستى دارد و اين گروه ها بايد بدانندکه  با ريختاندن خون انسان ‌های بيگناه به اهداف شان نمى رسند.

قبل از ظهر امروز در مربوطات حوزه ششم امنيتى پوليس کابل سه انفجار صورت گرفت که گفته مى شود انفجارى نخست انتحارى و دو انفجار ديگر ناشى از ماين بوده است.

وزارت امور داخله کشور مى گويدکه دراين رويداد ٤٠ تن کشته و بيش از ٣٠ تن ديگر که همه غيرنظاميان هستند مجروح گرديده اند.

اين رويداد به شکل گسترده محکوم گرديد.

در اعلاميه ارگ رياست جمهورى ضمن محکوميت اين حمله گفته شده که جنايت‌کاران تروريست امروز با حمله به مرکز فرهنگی تبيان در شهر کابل، مرتکب جنايت ضدبشری شدند و بار ديگر فاجعۀ انسانی را به‌ بار آوردند.

رياست جمهور مى گويدکه گروه‌هاى تروريستى باهدف قراردادن مساجد، اماکن مقدس و مراکز فرهنگی، مرتکب جنايات ضدبشری و اعمال نابخشودنی گرديده‌اند که چنين حرکت ‌ها، خلاف همه ارزش‌های اسلامی و انسانی محسوب می‌شود.

منبع مى گويدکه تروريستان بايد بدانند که اکنون مردم افغانستان با درک و آگاهی عميق از توطئه ‌های دشمنان، در همکاری و هماهنگی با دولت خود، در برابر همه اهداف و پلان‌های شوم دشمن به‌گونۀ مشترک ايستادگی می‌نمايند و برای تقويت وحدت و همدلی بيشتر از پيش متعهد می‌باشند.

حکومت افغانستان تاکيدمى کندکه ارادۀ روشن برای سرکوب و نابودی همه گروه‌های تروريستی وجود دارد و هم‌اکنون نيروهای امنيتی و دفاعی ما در نقاط مختلف کشور در برابر تروريستان تا نابودی آنان مبارزه می‌کنند.

ازسوى هم در اعلاميه رياست اجراييه حکومت به نقل از داکترعبدالله عبدالله گفته شده که حمله به مراکز فرهنگی و رسانه‌يی به معنی حمله به مدنيت و دستاوردهای مردم افغانستان است. تروريستان می‌خواهند با چنين حملات بزدلانه، تروريستى و جنايت كارانه، ارزش‌هاى مشترك كشورى را صدمه زده و صدای شهروندان را خفه کنند و جهل و وحشت را جايگزين آن بسازند.

رييس اجرايى حکومت مى گويدکه اينگونه حملات هيچ تاثيری منفی بر روند آزادی بيان و پويايی ارزش‌های فرهنگی مردم ندارد؛ بلکه مايه سرافگنده‌گی و شرمساری بيشتر عاملان آن خواهد گرديد.

داکترعبدالله مى گويدکه تروريستان و حاميان‌شان بايد بدانند که با ريختاندن خون انسان‌ های بيگناه به هيچ يک از اهداف شوم خود نمی ‌رسند. دشمن با اين حملات در پى تفرقه افگنى و برهم زدن وحدت و اخوت مردم افغانستان مى ‌باشند اما مردم توطئه و اهداف شوم دشمنان را مى دانند و قربانى دسايس نخواهندشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر