زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صرافان افغانستان اعتصاب کارى نمودند

صرافان افغانستان اعتصاب کارى نمودند

author avatar
28 Dec 2017 - 14:28
صرافان افغانستان اعتصاب کارى نمودند
author avatar
28 Dec 2017 - 14:28

کابل(پژواک،۷جدی۹۶): صرافان افغانستان در اعتراض به حملۀ مسلحانه بر یک دکان صرافی در جلال آباد مرکز ننگرهار، اعتصاب کارى نموده از حکومت مى خواهند که اقدامات لازم براى تامين امنيت آنان روى دست گيرد. 

به اساس گزارش ها دیروز افرد مسلح بالای صرافى بنام ملتان در شهر جلال آباد تیراندازی کرده که در اثر آن، شخص صراف بنام ملتان کشته شده و منشی او با چهار تن ديگر به شمول سه زن زخم برداشته اند.

امروز صرافان سراى شهزاده کابل که تعداد شان به بیش از دو صد تن می رسید در مقابل سرای يادشده جمع شدند و دکان های شان را مسدود کردند.

قاضی میر افغان رییس اتحادیه سراسری صرافان افغانستان، در اين تجمع در صحبت با رسانه ها گفت که در اعتراض به اين عمل و عدم توجه حکومت به تامين امنيت صرافان تمام مارکيت هاى صرافى در کشور اعتصاب کارى کرده اند و تا زمانى به اين اعتصاب ادامه مى دهند که به دولت به خواسته هاى آنها توجه کنند.

به گفته اوصرافان و تاجران، در صورتى که به تامين امنيت آنها توجه نشود، مجبور به انتقال سرمایه هاى شان به خارج از افغانستان خواهند شد.

ضیا الرحمان الکوزی عضو رهبری اتحادیه سرتاسری صرافان افغانستان که قطعنامه این اتحادیه را به خوانش گرفت حمله بر صراف در ننگرهار را محکوم کرد و از ارگانهای امنیتی خواست تا عاملین این قضیه را شناسایی و مورد پیگیرد قانونی قرار دهد.

در قعطنامه از حکومت خواسته شده است تا به منظور تامین امنیت صرافان و تاجران تلاش نموده و آن عده از گروهای اختطاف چی و سارقین مسلح را که در قتل و اختطاف صرافان دست دارند شناسایی و به اشد مجازات محکوم نمایند.

مهدی آهنگ یک تن از صرافان دیگر، ارگانهای امنیتی را در تامین امنیت جان و مال صرافان ناکام خوانده گفت:«به حکومت هشدار می دهیم اگر به امنیت ما توجه نشود دست به تحریم سرمایه گذاری در افغانستان خواهیم زد.»

حاجی امین جان خوستی رییس پیشین اتحادیه صرافان سرای شهزاده گفت:«اختطاف صرافان و قتل آنها برای ما قابل قبول نیست و باید حکومت به منظور تامین امنیت جان و مال تاجران و صرافان تلاش کند.»

او از حکومت خواست تا به منظور جلوگیری از فرار سرمایه و نیروی بشری از افغانستان جلو گروه های مافیایی را بگيرد که دست به اختطاف، سرقت و جرایم دیگر مى زنند.

آمار دقيق اختطاف و قتل صرافان و تجار وجود ندارد، اما پيش از اين نيز گزارش هاى در کابل و برخى ولايات کشور از همچو رويدادها نشر شده است. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر