زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۹۰زندانی دیگر حزب اسلامی از بند آزاد می شوند

۹۰زندانی دیگر حزب اسلامی از بند آزاد می شوند

author avatar
28 Dec 2017 - 12:08
۹۰زندانی دیگر حزب اسلامی از بند آزاد می شوند
author avatar
28 Dec 2017 - 12:08

کابل(پژواک،۷جدی۹۶): حزب اسلامی می گوید که طی چند روز آینده، گروه دیگری از زندانیان این حزب، از محبس پلچرخی و بگرام آزاد و با خوانواده های شان یکجا خواهند شد.

بر اساس توافق نامۀ که در ماه میزان سال گذشته بین حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و دولت افغانستان صورت گرفته، باید زندانیان این حزب آزاد شوند.

 فضل غنی حقمل، یک عضو دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی، امروز(۷جدی) به آژانس خبری پژواک گفت که حکومت به کمیسیون عدلی و قضایی حزب اسلامی، لیست۹۰تن آنعدۀ از زندانیان که بر اساس توافق نامۀ حزب اسلامی و دولت آزاد خواهند شد، تحویل داده است.

وی گفت:" ما از محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تشکر می کنیم که موضوع زندانیان حزب اسلامی را پریروز در جسلۀ سر قوماندانی اعلی قواى مسلح بررسی کرد."

منبع گفته است که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی پروسۀ رهایی زندانیان را از نزدیک نظارت می کند و برای آزادی آنها از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهد کرد.

خبر آزادی زندانیان حزب اسلامی در حال مطرح می شود که مسوولان این حزب چند روز قبل در مورد عدم آزادی محبوسین شان را به شدت انتقاد کرده بوده اند.

قاضی عبدالحی فقیری رئیس کمیسیون عدلی و قضایی حزب اسلامی در جریان توزیع لباس های زمستانی بالای صدها محبوسین این حزب در زندان پلچرخی گفته بود که بعضی حلقات در داخل و خارج از نظام مانع تطبیق توافقنامۀ امضا شده بین حزب اسلامی و دولت می شوند، از همينرو سبب پروسۀ آزادی محبوسین با تاخیر مواجه شده است.

وی گفته بود که حکومت نه تنها طی دو ماه اول همه زندانیان حزب اسلامی را آزاد نکرده، بلکه یک تعداد افراد دیگر را نیز بازداشت کرده اند.

فقیری گفت که بازداشت اعضای حزب اسلامی نشان دهنده آن است که هنوز هم بعضی حلقات در داخل نظام منافع شان را در ادامۀ جنگ تعقیب می کند و خواهان تامین صلح نمی باشند.

بعد از انتقاد حزب اسلامی، موضوع آزادی محبوسین این حزب، پریروز در جلسۀ سر اعلی قوماندانی قواى مسلح که به رهبری رئیس جمهور محمد اشرف غنی برگزار شد، بررسی  گرديد و بحث های همه جانبه در این مورد انجام و تصمیم هاى لازم را مطابق با توافقنامۀ صلح بین حکومت افغانستان و حزب اسلامی صورت گرفت.

 قابل ذکر است که بر اساس این توافق نامه، به تاریخ ۱۲ثور سال روان شمسی ،۵۵زندانی حزب اسلامی آزاد شده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر