زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: امنیت پروژه های اقتصادی شامل پلان امنیتی می شود

غنی: امنیت پروژه های اقتصادی شامل پلان امنیتی می شود

author avatar
31 Dec 2017 - 18:10
غنی: امنیت پروژه های اقتصادی شامل پلان امنیتی می شود
author avatar
31 Dec 2017 - 18:10

کابل (پژواک، ١٠ جدى ٩٦) : رييس جمهور غنى در  جلسۀ شورای عالی اقتصاد، ابراز داشت که امنيت پروژه هاى اقتصادى، شامل پلان امنيتى ميشود.

در يک خبرنامه که امروز از ارگ منتشر شده، آمده است که جلسه شوراى اعالى اقتصاد، امروز به ریاست محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهور در ارگ دایر گردید.

منبع افزوده است که در این جلسه؛ طرح وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مورد ایجاد سیستم مدیریت به موقع معلومات (Real Time Data Management)، تحلیل و بررسی زنجیرۀ ارزش سکتور تالک، و قرارداد به اجاره‌ سپردن فابریکات سمنت و معادن ذغال کرکر- دودکش ولایت بغلان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابتدا شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، طرح  این وزارت را در مورد ایجاد سیستم مدیریت به موقع معلومات، از جمله طرح جمع آوری عواید و نظارت از کیفیت عرضۀ خدمات مخابراتی معلوماتی، به جلسه ایرائه نمود.

وی افزود که در مطابقت به نیازمندی‌های بودجوی دولت و طرزالعمل های معمول سکتور مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در جهان، رهبری دولت تصمیم اتخاذ نمود تا از ارائه خدمات مخابراتی ده فیصد محصول اخذ گردد.

وزیر مخابرات به جلسه شورای عالی اقتصاد، پیشنهاد تعدیل مواد ۱۰ و فقرۀ دوم مادۀ ۱۱ قانون محصول خدمات مخابراتی را ارائه کرد.

جلسه پس از غور و بررسی همه جانبه، تعدیل مواد متذکرۀ قانون محصول خدمات مخابراتی را مورد تایید قرار داد و فیصله نمود که جهت تصویب نهایی به کابینه فرستاده شود.

همچنان شهزاد آریوبی، یما یاری، همایون رسا، محمد حمید طهماسی، خانجان الکوزی، منیژه وافق، جامی زاده، جاوید رسولی و عثمانی نمایندۀ ولسی جرگه، در رابطه به موضوعات حقوقی و چگونگی صادرات تالک به تفصیل صحبت کردند.

رئیس جمهور غنی، ضمن ابراز امتنان از ارائه تحلیل و بررسی وزارت معادن و پترولیم در خصوص سکتور تالک، گفت که تحلیل همه جانبه و جامع در این زمینه صورت گرفته و ضرورت به یک بررسی واضح می باشد؛ تا دریابیم که در دیگر ولایات، به چه پیمانه تالک وجود دارد و چگونه استخراج گردد.

وی افزود که یک گروپ حقوقی، در این خصوص کار کند تا معیارهای حقوقی و مسوولیت ها در این رابطه در نظر گرفته شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر