زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اظهارات ترمپ در مورد پاکستان، تاييد موقف افغانها است”

“اظهارات ترمپ در مورد پاکستان، تاييد موقف افغانها است”

author avatar
2 Jan 2018 - 14:11
“اظهارات ترمپ در مورد پاکستان، تاييد موقف افغانها است”
author avatar
2 Jan 2018 - 14:11

کابل (پژواک، ١٢ جدى ٩٦): شمارى از افغانها، مقامات و حامد کرزى رييس جمهور پيشين کشور، اظهارات اخير دونالد ترمپ رييس جمهور امريکا در مورد پاکستان را ستوده و از آن استقبال نموده اند.

دونالد ترمپ رييس جمهور امريکا، در پيام ويژه به مناسبت سال جديد ميلادى در شبکۀ تويترش نگاشته بود: "در ١٥ سال گذشته ، امريکا به شکل احمقانه بيش از ٣٣ ميليارد دالر کمک داده؛ اما پاکستان در بدل آن به جز از دروغ و فريب، چيزى دیگر به ما نداده است، فکر کرده بوده اند که رهبران قبلى ما احمق هستند."

ترمپ افزوده بود که پاکستان به تروريست ها لانه ها و پناهگاه هاى مصوون داده که در اثر آن، امريکا و متحدينش در افغانستان هدف قرار داده مى شوند؛ اين کار بعد از اين تکرار نميشود.

حامد کرزى رييس جمهور پيشين کشور، امروز(١٢جدى) در پيام خود از اين اظهارات رييس جمهور امريکا استقبال کرده است.

او افزوده است که اين اظهارات ترمپ، تاييد آن موقف ١٥ سالۀ افغان ها است که مى گفتند تروريست ها و لانه هاى شان در  قرا و قصبات افغان ها نه، بلکه در خارج است؛ پس بمباردمان خانه هاى مردم افغانستان، مبارزه با تروريزم نه، بلکه ظلم با افغان ها است.

به گفتۀ کرزى، اين چيزى است که افغان ها در ١٥ سال گذشته مکرراً بالاى آن تاکيد مى کردند؛ اما هیچگاه مورد توجه قرار نگرفت.

رييس جمهور پيشين گرفته است: "بیشنهاد ما این است که جنگ جارى توقف يابد و در همکارى با ساير کشورهاى منطقه، بر حکام نظامى پاکستان فشار آورده شود، که در نتيجۀ آن افغانستان و منطقه صاحب صلح شود."

حمدالله محب سفير افغانستان در واشنگتن نيز از اظهارات اخير رييس جمهور ترمپ استقبال کرده است.

موصوف افزوده است: "اظهارات ترمپ به مردم افغانستان، به خاطرى اميدوار کننده است که از چند سال گذشته، از تروريست هایی رنج مى برند که در پاکستان مستقر اند."

امرالله صالح رييس اسبق امنيت ملى نيز در تويتر خود در پيوند به اظهارات ترمپ نگاشه است که موصوف، براى اولين بار حقيقتى را مطرح کرده که از سوى افغان ها در چند سال گذشته مطرح مى شد.

موصوف  خطاب به پاکستان گفته است: "ترمپ، افغان يا هندوستانى نيست و نه هم فرد استخباراتى کشورهاى مذکور است، موصوف رييس جمهور امريکا است و اکنون اين را درک کرده که پاکستان، کشور حامى تروريزم است."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر