زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برشنا پنج قرارداد تهيۀ مواد با چهار شرکت خصوصى داخلى را امضا کرد

برشنا پنج قرارداد تهيۀ مواد با چهار شرکت خصوصى داخلى را امضا کرد

author avatar
9 Jan 2018 - 17:02
برشنا پنج قرارداد تهيۀ مواد با چهار شرکت خصوصى داخلى را امضا کرد
author avatar
9 Jan 2018 - 17:02

کابل (پژواک، ١٩ جدى ٩٦): شرکت برشنا قراردادهاى تهيۀ مواد به ارزش حدود ٢٥١ ميليون افغانى را با شرکت ها امضا نموده گفت که عايد ماهانۀ اين شرکت، در حالى يکصد ميليون افغانى است که عوايد برق ١٦ ولسوالى را طالبان جمع آورى مى کنند.

همچنان اين شرکت اعلام کرد که از مجموع ده عشاريه شش ميليارد افغانى طلب اين شرکت بر مشترکين برق، در شش ماه گذشته دو عشاريه پنج ميليارد افغانى را به دست آورده اند.

قراردادهاى تهيه مواد

شرکت برشنا، پنج قرارداد را با چهار شرکت خصوصى داخلى (عبدالرحيم صالح زاده، فرهاد فرزاد لمتد، شرکت تاميناتى و ساختمانى سايقه و ببرک بلال لمتد)  امروز در کابل امضا کرد.

انجنیر امان الله غالب رئیس شرکت برشنا، امروز پس از عقد قراردادها گفت که این قراردادها شامل تدارک ترانسفارمرها، سویچ های خشکه، تجهیزات متفرقه ساختمان امور برق، تهیه و تدارک ۱۰ قلم مواد خام برای تولید ۴۹۰۰ پایه آهن کانکریتی در اندازه های مختلف و پروژه تجهیز ۱۰ قلم مواد ایمنی مورد ضرورت اين شرکت می باشد.

موصوف گفت که تجهیزات يادشده از سوى شرکت هاى قراردادى در دو ماه تهيه خواهند کرد و هزینه آن از بودجه شرکت برشنا پرداخت می گردد.

به گفته او، در سرتاسر کشور حدود ٨٦٠ پروژه به دلیل کمبود مواد ضروری از قبیل پایه و ترانسفارمر از سال ها به اینسو تکمیل نشده و با تهيۀ اين مواد کار آن پيش خواهد رفت.

وی علاوه کرد که با خریداری مواد خام یادشده، دو فابریکۀ تولید پایه کانکریتی دولتی در کابل و بغلان فعال می گردد و دیگر نیاز نخواهد بود که پایه از بیرون خریداری شود.

موصوف افزود که با خریداری تجهیزات ایمنی برای کابل برشنا مقدار ضایعات برق کاهش خواهد یافت، برق مطمئن و دوامدار به شهريان کابل خواهد رسید.

غالب گفت: «پیش از این، ما در کابل حدود ٤٠ درصد ضایعات برق داشتیم؛ اما با تلاش های ما این رقم در سال روان به ٣٣ درصد کاهش يافته است و تلاش می نماییم که ضايعات برق را در سال آينده به ٢٨ درصد برسانیم.»

به گفته وی، یکی از دلایل عمده پرچوی ها در شهر کابل، اضافه بار بودن در ترانسفارمرها و کمبود تجهیزات در برج های برق می باشد، که توانایی انتقال برق به طور همزمان برای تمام مشترکین را ندارد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر