زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مخالفان مسلح دو عراده موتر باربرى را در سمنگان به آتش کشيدند

مخالفان مسلح دو عراده موتر باربرى را در سمنگان به آتش کشيدند

author avatar
9 Jan 2018 - 11:50
مخالفان مسلح دو عراده موتر باربرى را در سمنگان به آتش کشيدند
author avatar
9 Jan 2018 - 11:50

ایبک (پژواک،۱۹جدى۹۶): مخالفان مسلح؛ دو عراده موتر باربرى را تخريب و به آتش کشيده و راننده هاى آنرا با خود بردند.

احمد علی حسنی ولسوال دره صوف بالا، به آژانس خبرى پژواک گفت که مخالفان مسلح دولت، شام روز گذشته در منطقه چهار اولیای ولسوالی دره صوف پائین، دوعراده موتر باربری را که به سمت معدن زغال سنگ شباشک در حرکت بودند، توقف داده یک موتر کاماز را به آتش کشیده و واسطۀ دیگر را تخریب نموده اند.

اين مقام محلى ولايت سمنگان، آتش زدن این موترها را به گروه طالبان نسبت داده گفت که این وسایط تخریب و حریق شده، مربوط به افراد عادى بوده که چوب های تحکیماتی صوف های استخراجی زغال را به معدن شباشک انتقال میدادند.

وى در مورد افراد برده شده توسط مخالفان مسلح، جزئيات نداد.

ولسوال گفت طی یک ماه گذشته، این سومین بار است که مخالفین دولت، موترهای حامل زغال سنگ را حریق وتخریب میکنند.

اين درحاليست که حدود يکماه قبل نيز طالبان مسلح، چهار موتر زغال را در همین محل تخریب و به آتش کشیده و هفتۀ قبل نیز یک عرداه موتر سراچه را آتش زده بودند.

ولسوال، مسوولان امنيتى اين ولايت را به منظور تامین امنیت سرک معدن زغال سنگ دره صوف، به بی توجهی متهم نموده گفت: "این موضوع چندین بار با قومندان امنیه ولایت  شريک شده، از آنها درخواست افراز پوسته امنیتی در این محل کرده ايم؛ اما مسوولان امنيتى هيچ اقدامى نکرده است."

درهمین حال مل پاسوال محمد نادر فهیمی سرپرست قوماندانی امنیۀ سمنگان به پژواک گفت هرچند در فاصله ٣٠٠ متری این محل، یک پوسته پولیس محلی موجود است؛ اما بررسى آغاز شده که مخالفین چگونه توانسته اند که موترها را تخریب و به آتش بکشند.

اين مقام امنيتى سمنگان افزود که به منظور بررسی این موضوع، هیئتى موظف شده  تا محل را ازنزديک بررسى ونتيجۀ کار شانرا با قوماندانى شريک نمايند.

او گفت که افراز يک پوستۀ پوليس دراين محل، از سوى مقام ولايت تصويب شده تا يک هفتۀ ديگر، نيروهاى پوليس درآنجا مستقر و اميد است که امنيت سرک معدن زغال سنگ شباشک تامين گردد.

معادن زغال سنگ ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان، یکی از بزرگترین منابع عایداتی دولت مى باشد.

به اساس گفته هاى مسوولین محلی این ولایت، دولت درسال گذشته از معادن این ولسوالی، بیش از دو ميلیارد و ٨٢٢ میلیون افغانی عواید به دست آورده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر