زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“وکلا مجبوراند که براى مشکلات موکلین شان به ادارات مراجعه نمایند”

“وکلا مجبوراند که براى مشکلات موکلین شان به ادارات مراجعه نمایند”

author avatar
10 Jan 2018 - 15:25
“وکلا مجبوراند که براى مشکلات موکلین شان به ادارات مراجعه نمایند”
author avatar
10 Jan 2018 - 15:25

کابل (پژواک،۲۰جدی۹۶): شماری از اعضای ولسی جرگه، در انتقاد به اظهارات رییس جمهور مبنی بر دخالت اعضای شورای ملی در تقرری ها گفتند در صورتی که در تقرری ها عدالت در نظر گرفته شود، اعضای ولسی جرگه علاقه مند نیستند که به ادارات مراجعه کنند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور، روز گذشته در مراسم دهمین دور فراغت محصلین اکادمی پولیس گفت: «من به وزارت امور داخله هدایت می دهم که پس از این، تمام امور ذاتی افسران جوان، افسران بلندرتبه و عالی، تعیینات، تبدیلی ها، اجراآت و ترفیعات، مطابق قانون امور ذاتی افسران انجام شود.»

وی افزود: «هر فردی که به واسطه مقرر می شود، از سنگر فرار کرده و کسی که به پول مقرر شده است، دزدی نموده، این حالت را مردم قبول ندارند.»

رییس جمهور همچنان از اعضای شورای ملی خواست که جهت مقرری افراد، به وزارتخانه ها نروند و اگر این کار را می کنند، این عملکردهای شان ثبت شود و در تلویزیون ها منتشر گردد.

اما در نشست امروز ولسی جرگه، بر این اظهارات رییس جمهور انتقاد شد.

عبیدالله بارکزی نماینده مردم ارزگان در این جرگه، اظهارات دیروز رییس جمهور را توهین به ولسی جرگه خوانده گفت: «اگر ما مجبور نشویم، علاقه مند نیستیم که به ادارات برویم، یک فرد عادی به ماه ها نمی تواند خود را به یک فرد مسوول دولتی برساند.»

عبدالرووف انعامی نماینده مردم بدخشان در این جرگه گفت: «ما هم علاقه نداریم که مانند سکرترهای وزرا، عریضه موکلین خود را جمع بکنیم و به دنبال وزیر برویم، در تقرری ها عدالت در نظر گرفته نمی شود و وزرا، در پشت حصار هاى سمنتی مصروف بازی گیم هستند.»

حاجی ظاهر قدیر نماینده مردم ننگرهار در ولسی جرگه نیز اظهارات دیروز رییس جمهور را توهین به ولسی جرگه خواند و گفت: «رییس جمهور باید از وزراى خود پرسان می کرد که چرا وکلا پیش شما می آیند؟ اگر مسوولین به مشکلات مردم رسیدگی کنند، وکلا بیکار نیستند به ادارات دولتی مراجعه کنند.»

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز نظر مشابه داشتند و گفتند که نمایندگان مردم، از این که از سوی موکلین شان مجبور می شوند، به ادارات مراجعه می کنند.

عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه، در مورد گفت که صلاحیت شورای ملی در قانون تسجیل شده و هیچ آدرس، این صلاحیت رابه شورای ملی نداده است.

به گفته او، نمایندگی از مردم یکی از وظایف اصلی نمایندگان مردم در شورای ملی است که در قانون تسجیل شده و آنها مجبور هستند به منظور رسیدگی به مشکلات موکلین شان، به ادارات مراجعه نمایند.

ابراهیمی گفت اگر اجراآت دولت مطابق قانون باشد، در تقرری ها و سیاست کدری دولت عدالت در نظر گرفته شود وکلا مجبور نیستد که به در هر اداره بروند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر