زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اجماع ملى مردم افغانستان: ميان حکومت و عطامحمد نور ميانجيگرى مى کنيم

اجماع ملى مردم افغانستان: ميان حکومت و عطامحمد نور ميانجيگرى مى کنيم

author avatar
11 Jan 2018 - 14:04
اجماع ملى مردم افغانستان: ميان حکومت و عطامحمد نور ميانجيگرى مى کنيم
author avatar
11 Jan 2018 - 14:04

کابل (پژواک،۲۱جدی۹۶):نهاد اجماع ملی مردم افغانستان، ضمن تاکيد بر حل تنش ميان حکومت و والى پيشين بلخ از طريق مذاکره، مى گويد به کسى اجازه نمى دهد که براى اهداف شخصی، سرنوشت اقوام کشور را به خطر اندازد.

ریاست جمهوری، در ۲۷ قوس اعلام کرد که محمد اشرف‌ غنی، رئیس جمهور، استعفای عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ را تایید و به جای او انجنیر محمد داوود را به عنوان والی بلخ تعیین کرده است.

اما عطامحمد نور که رياست اجرایی جمعیت اسلامی را نيز بر عهده دارد، گفته است در صورتى از سمت ولايت بلخ کنار مى رود که جمعيت اسلامى در مورد تصميم اتخاذ کند و شرايط جمعيت پذيرفته شود. 

محمد ابراهیم الکوزی رییس اجماع ملی مردم افغانستان امروز در نشستی که به منظور اعلام آماده گی این اجماع در کابل به هدف میانجیگری میان ارگ و عطا محمد نور برگزار شده بود گفت که شماری به خاطر منفعت شخصی شان اختلافات را به عناوین مختلف دامن می زنند که این کار به نفع افغان ها نمی باشد.

او وضعیت امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور را نگران کننده خواند و افزود که نهاد اجماع ملى آماده است که  میان ارگ و عطا محمد نور ميانجيگرى کند.

او مى گويد که براى حل اين مشکل تماس ها را با ارگ و جمعیت اسلامی برقرار کرده است.

وی از عطا محمد نور خواست که براى قدرت و منافع شخصی اش به اختلافات دامن نزد؛ زیرا مردم از جنگ و خشونت خسته شده و او را در چنين اقدامات همراهى نمى کنند.   

الکوزی گفت:«این وطن به ما نیاز دارد و ما به کسی اجازه نمی دهیم که نظام را اخطار بدهد و افغانستان را به گذشته ببرد.»

وی همچنان از حکومت به خصوص از شخص رییس جمهور خواست تا قانون را بالای همه به شکل یک سان تطبیق کند.

به گفته او نهاد اجماع ملى، اسنادى در اختيار دارد که بيانگر تلاش دو طرف براى منافع شخصى شان بوده و اگر آنها   خود گذری نکنند و منافع شخصی شان را کنار نگذارد، اين اسناد را با مردم شريک مى کند. 

مولوی محمد عمر پشه يى عضو رهبری این اجماع نیز گفت:«ما به عنوان ثالث مسوولیت داریم تا مشکلات را ازطریق مذاکره حل کنیم، اگر هدف شان خدمت به ملت است، نباید اختلاف را دامن بزنند زیرا دامن زدن به اختلافات باعث تضعیف آنها خواهد شد.»

وی افزود:«دهه هفتاد را نباید تکرار کنیم، افغانستان به سوی انکشاف روان است و نباید با دامن زدن به اختلافات و زورگویی جلو انکشاف افغانستان را بگریم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر