زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“استخدام‌های فرمایشی در وزارت داخله سبب ناامنى در برخى ولايات شده است”

“استخدام‌های فرمایشی در وزارت داخله سبب ناامنى در برخى ولايات شده است”

author avatar
13 Jan 2018 - 14:56
“استخدام‌های فرمایشی در وزارت داخله سبب ناامنى در برخى ولايات شده است”
author avatar
13 Jan 2018 - 14:56

کابل (پژواک، ۲۳جدی۹۶): برخی اعضای ولسی جرگه می‌گویند که شایسته سالاری در تقرر افراد در پست های مهم وزارت امور داخله در نظر گرفته نمی‌شود و این روند، در افزایش فساد در این وزارت و نا‌امنی نقش عمده داشته است.

موسی خان نصرت نماینده مردم فراه، در نشست امروز ولسی جرگه گفت که تعداد پولیس در این ولایت نسبت به آنچه که در نظر گرفته شده است، خیلی کمتر است و مقام‌های امنیتی در فراه، به فکر تامین امنیت این ولایت نیستند.

به گفته وی، هنوز هم پولیس خیالی در وزارت امور داخله وجود دارد، که ماهانه معاش آنان به جیب افراد واشخاص خاصی می‌رود.

نصرت بدون ارایه جزئیات بیشتر در این زمینه گفت که استخدام‌های فرمایشی و غیر مسلکی در وزارت امور داخله، سبب شده تا وضعیت امنیتی اکثریت ولایات بد‌تر شود.

عبیدالله بارکزی نماینده مردم ارزگان گفت که با آمدن وزیر جدید، هنوز هم تقرر افراد در این وزارت با مشکلات زیادی مواجه است و افراد «نا‌اهل» بجای «افراد شایسته» گماشته می‌شوند.

وی افزود: «وزارت امور داخله، یک قوماندان فاسد و بیکاره را برای ارزگان فرستاده است که با آمدنش، وضعیت امنیتی ارزگان بد‌تر شده و حتی مخالفان مسلح به نزدیکی ولایت رسیده‌اند. «

بارکزی گفت: «هنوز هم تیل مو‌تر و اعاشه پولیس دزدی می‌شود و فساد در قوماندانی امنیه به اوجش رسیده است. «

بارکزی مدعی شد که افسران مسلکی که دستاورد و کارنامه خوبی داشته‌اند، خانه نشین و به عوض آن‌ها افراد غیر مسلکی تعیین می‌شوند و چنین روندی، تاثیر مستقیم بر وخیم شدن و وضعیت امنیتی داشته است.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی نیز گفت که در استخدام افراد در وزارت امور داخله، شایسته سالاری در نظر گرفته نمی‌شود و روند آن، خلاف قانون وشرایط کنونی کشور است.

وی افزود: «خواست ما از وزارت امور داخله این است که باید در مقرری‌ها، شایسته سالاری در نظر گرفته شود و اشخاص مسلکی و توانمند برگزیده شده؛ تا تغییرات اساسی در وضعیت امنیتی به جود آید. «

تا کنون وزارت امور داخله، به این نگرانی اعضای ولسی جرگه واکنش نشان نداده؛ اما ویس برمک وزیر امور داخله، پیش از این گفته بود که روند اصلاحات در این وزارت را با جدیت پیش ببرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور، هفتۀ گذشته در مراسم فراغت ده‌ها تن از افسران از اکادمی پولیس ملی گفت که ساختارهای کهنه در وزارت امور داخله، مشکل زا بوده است و او از انجام اصلاحات در وزارت امور داخله که باعث اعتماد به پولیس کشور می‌شود حمایت می‌کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر