زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سى ذخيرۀ آب زراعتى در پروان ساخته شده است

سى ذخيرۀ آب زراعتى در پروان ساخته شده است

author avatar
13 Jan 2018 - 15:06
سى ذخيرۀ آب زراعتى در پروان ساخته شده است
author avatar
13 Jan 2018 - 15:06

کابل (پژواک، ٢٣ جدى ٩٦): در ولايت پروان ٣٠ ذخيرۀ آب زراعتى به هزينۀ چهل ميليون افغانى ساخته شده و در سمنگان ١٥٠٠ تن، از کورس هاى سوادآموزى فارغ شده اند.

سى ذخيرۀ آب زراعتى در چهار ولسوالى هاى سید خیل، جبل سراج، بگرام و سالنگ ولايت پروان، به هزينۀ چهل ميليون افغانى از بودجه وزارت زارعت، آبيارى و مالدارى ساخته شده است.

عبدالکريم فرزام رييس زراعت، آبيارى و مالدارى پروان؛ امروز در مراسمى که به مناسبت افتتاح اين ذخيره ها در ولسوالى سالنگ تدوير شده بود، گفت که هرکدام اين ذخيره ها گنجايش ٤٠٠ متر مکعب را دارد.

وى تعداد اين ذخيره ها به تفکيک ولسوالى ها را مشخص نکرده گفت از اين ذخيره ها که به هدف جلوگيرى از ضايعات آب ساخته شده است، در مجموع حدود شش هزار دهقان مستفيد مى شوند.

فرزام از مردم خواست که در حفظ و مراقبت این ذخیره ها توجه داشته باشند.

دهاقين، از ساخت اين ذخيره ها خرسند اند.

حاجی تاج محمد باشنده قریه توغک ولسوالی سالنگ و يک تن از دهاقين گفت که با ساخت اين ذخيره ها از ضايعات آب جلوگيرى مى شود و دهاقين، مى توانند زمين هاى بيشترى را آبيارى کنند. 

به اساس يک خبر ديگر، درسال تعليمى ١٣٩٦ نزديک به ١٥٠٠ تن از کورس هاى سوادآموزى فارغ شده اند.

فیروزالدین احمدی آمر سواد آموزی ریاست معارف سمنگان گفت که در سال تعليمى ١٣٩٦ دو هزار و پنجاه مرد و زن پانزده تا ٤٥ ساله، شامل کورس هاى سواد آموزى رياست معارف اين ولايت شده بودند. 

به گفته او اين افراد در ١٤٤ کورس در مرکز و ولسوالى هاى اين ولايت، آموزش هاى ٩ ماهه ديده و از جمع آنها ٨٢٠ مرد و ٦٦٤ زن کامياب شده و سند فراغت صنف چهارم مکتب را دريافت کرده اند. 

 امین الله ٤١ ساله که در بخش خدماتى شاروالى ايبک مرکز اين ولايت کار مى کند، گفت: «زمانی که سواد نداشتم، مکتوبى که از ریاست به دیگر ادارات میرساندم، به مشکل زیاد روبه رو میشدم؛ مگر حالا سواد یادگرفتم، مکتوب را به ادارات بدون کدام مشکل ميرسانم.»

به اساس معلومات رياست معارف سمنگان، سال گذشته ٢٣٥٩ تن، از کورس هاى سوادآموزى دراين ولايت فارغ شده بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر