زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درگيرى بين گروه داعش و طالبان سه کشته و مجروح برجاگذاشت

درگيرى بين گروه داعش و طالبان سه کشته و مجروح برجاگذاشت

author avatar
14 Jan 2018 - 17:00
درگيرى بين گروه داعش و طالبان سه کشته و مجروح برجاگذاشت
author avatar
14 Jan 2018 - 17:00

شبرغان (پژواک،٢٤جدى ٩٦): منابع محلى در ولايت جوزجان مى گويند که ميان افراد وابسته به گروه داعش و طالبان در ولسوالى درزاب اين ولايت، درگيرى صورت گرفته است و دست کم سه  داعشى کشته و مجروح شده اند.

محمد رضا  غفوری  سخنگوی والی جوزجان گفت که اين در گيری، پس از کشته شدن برادر والی  نامنهاد طالبان براى ولايت سرپل توسط گروه  داعش در ولسوالی درزاب ولايت  جوزجان بين اين  دو جناح، رخ داده است .

وی افزودکه اکنون افراد طالبان با گروه داعش در ولسوالی درزاب ولايت جوزجان، در مواضع قرار دارند و احتمال شروع درگيری مجدد بين آنها متصور است  و هر دو جناح، در مواضع جنگی قرار دارند و اين مسئله برای باشندگان قرای سردره و الملک اين ولسوالی، تشويش خلق نموده است .

سخنگوی والی جوزجان، به اين نکته نيز اشاره کرد که در جنگ که بين دو طرف متخاصم شب گذشته صورت گرفته است، شايعاتی وجود دارد که گويا قاری حکمت الله مسوول عمومی گروه داعش نيز جراحت برداشته؛  اما اين موضوع تا کنون از طرف مراجع کشفی و امنيتی تاييد نشده است .

باشندگان ولايت جوزجان  مى گويند که وضعيت کنونى، مى تواند براى اجراى عمليات نظامى نيروهاى امنيتى بر عليه هردو گروه متخاصم فرصت مناسبى محسوب گردد.

سهيلا باشنده شهر شبرغان گفت: "ما هميشه شنيده ايم که مسوولين بلند پايه حکومت، از آغاز عمليات نظامی برعليه گروه داعش و طالبان سخن گفته اند؛ اما اين مسئله هيچگاه جامه عمل نپوشيده است و حالت موجوده بين گروه داعش و طالبان، فرصت مناسبی است که بايد دولت داخل اقدام شود و از اين موقع استفاده نمايد ."

وى علاوه کردکه در حال حاضر، هردو گروه با هم در تقابل قرار دارند و دولت به سادگی مى تواند آنها را هدف قرار دهد و مردم را از شر آنها رها سازد .

 اما ذبيح الله  مجاهد سخنگوی طالبان، در اين مورد ابراز بى اطلاعى کرد

گفتنى است که داعشيان و طالبان، از ماه ها به اينسو در مربوطات ولسوالی درزاب و قوش تپه ولايت جوزجان، باهم در تقابل قرار گرفته اند .

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر