زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۶۳ کودک مبتلا به بيمارى هاى سرخگان و سينه- بغل در غورجان داده اند

۶۳ کودک مبتلا به بيمارى هاى سرخگان و سينه- بغل در غورجان داده اند

author avatar
16 Jan 2018 - 14:49
۶۳ کودک مبتلا به بيمارى هاى سرخگان و سينه- بغل در غورجان داده اند
author avatar
16 Jan 2018 - 14:49

 فيروزکوه (پژواک،٢٦جدى ٩٦): مسوولان صحى درغور، از نبود داکتر متخصص اطفال دراين ولايت درحالى نگران اند که در شفاخانه مرکزی اين ولايت، روزانه ده ها طفل مبتلا به مرض سرخکان و سينه-بغل مراجعه نموده و درنُه ماه اخير، بيش از ٦٣ کودک مصاب به اين امراض جان داده اند.

به گفته اين داکتران، باوجود تدابيری که برای مبارزه با اين بيماری در نظر گرفته شده است، هر روز به شمار کودکان مبتلا به سرخکان و سينه-  بغل افزوده می شود.

داکتر جمعه گل يعقوبی رئيس شفا خانه ولايتی غور در گفتگوى  ويژه با خبرنگار آژانس خبرى پژواک گفت که در نُه  ماه گذشته، تنها در شفاخانۀ مرکزی اين ولايت بيش از چهار  هزار و ٧٠٠  کودک مبتلا به بيماری سينه – بغل، بسترشده اند که از اين ميان ٥٨ تن آنان جان داده اند.

به گفته موصوف، از دو ماه به اينسو مراجعه شماری از کودکان مبتلا به بيماری سرخکان نيز به اين شفاخانه در حال گسترش است و تاهنوز اين بيماری جان ۵ تن را گرفته و اين بيماری، با تب شديد و تراوش جلدی همراه است.

 داکتريعقوبى درادامه گفت: "جان باخته ها اکثرا کسانى اندکه ناوقت تر به شفاخانه انتقال داده شده اند و سن بيشترين جان باخته  ها زير يکسال مى باشند و علايم آن تب، سرفه، جريان آب بينى، بى اشتهايى، عرق و.. مى باشد که در اطفال پائين تراز ٩ ماه پيدا مى شود."

رييس شفا خانه ولايتی غورعلاوه کردکه سردی هوا، عدم تطبيق واکسین، فقر، سوء تغذی وعدم توجه خانواده ها به اطفال شان، از دلايلى است که اين بيماری ها در حال افزايش است.

وى افزود: "همۀ ما مى دانيم که غور از ولايات سردسير و فقيرنشین کشور است  و مخالفين دولت نيز در بعضى ساحات حاکميت دارند و مانع تطبيق واکسين مى شوند؛ و ازسويى هم  خانواده ها هم کمتر متوجه صحت اطفال شان هستند. در کل مى  توانيم بگوييم که اين مشکلات از جمله دلايل شيوع امراض در بين اطفال است."

از سوی ديگر، شماری از باشنده های غور، از عدم رسيدگی درست داکتران در بخش اطفال شکايت دارند و مى گويندکه مريض های شان با آنکه مدت های زيادی درشفاخانه ولايتی بسترهستند؛ اما نسبت تداوی درست صحت ياب نمى گردند.

عبدالباقی که ۲۰ شبانه روز مى شود در دهليزهاى شفاخانه ولايتى غور منتظر صحت ياب شدن طفلش که مصاب به سينه و بغل است مى باشد، به آژانس خبری پژواک گفت که  داکتران به آنان به درستی رسيدگی نمى کنند.

او افزود: ۲۰ روز ميشه که از ولسوالی شهرک به اينجه آمديم، هرروزبه شفاخانه  سرگردان مى گردم و منتظر جورشدن بچه خود هستم؛ اما داکتر ها به قصۀ ما نيستند، شب يک دفه مى آيند و مى بينند ميروند؛ اگه کسی واسطه داشت، خو هر دقيقه مى آيند، اگه نداشت بايد منتظر باشه."

اما رييس شفاخانه ولايتی غور، اين مشکل را تاحدى تائيد کرده گفت که داکترمتخصص، در بخش اطفال شفاخانه ولايتی وجود ندارد و همواره دراين شفاخانه ده ها طفل در بستر هستند؛ اما به دليل نبود داکتران متخصص، رسيدگى و تشخيص امراض به حدکافى صورت نمى گيرد.

وى گفت: "ما دربخش اطفال شفاخانه ولايتی داکترمتخصص نداريم وبه همين خاطر، آنچه که ما مى خواهيم به مريض های بخش اطفال رسيدگی کنيم، نمى توانيم وازاين ناحيه دچار مشکل هستيم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر