زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خريد و فروش مواد غذايى کمک شده با اطفال در خوست ممنوع اعلام شد

خريد و فروش مواد غذايى کمک شده با اطفال در خوست ممنوع اعلام شد

author avatar
18 Jan 2018 - 15:24
خريد و فروش مواد غذايى کمک شده با اطفال در خوست ممنوع اعلام شد
author avatar
18 Jan 2018 - 15:24

شهرخوست(پژواک، ٢٨ جدى ٩٦): مقامات صحت عامۀ ولايت خوست، خريد و فروش مواد غذايى کمک شده با اطفال سوء تغذى را ممنوع اعلام کرد.

 اين مواد غذايى که از ممپلى ساخته شده است، به کاکو شهرت دارد و از سوى ادارۀ يونيسف ملل متحد و سازمان جهانى غذا(دبليو ايف پى) به رياست صحت عامۀ خوست و بعضى ارگان هاى ديگر به طور کمک داده ميشود.

در گزارش آژانس خبرى پژواک که هفتۀ گذشته در اين مورد به نشر رسيد، آمده بود که اين مواد به جاى توزيع به اطفال نيازمند، در شهر و دکان هاى ولسوالى ها به شکل آزاد فروخته ميشود.

بعداً از آن که اين خبر به نشر رسيد، داکتر گل محمدين معاون صحت عامۀ خوست موضوع فروش مواد ياد شده در دکان ها تاييد کرد؛ اما گفت که از سوى خانواده ها به بازار عرضه شده است.

موصوف به آژانس پژواک گفت که بعد از صحبت با هيئت اعزامى يونيسف از کابل فيصله به عمل آمد که از فروش کاکو کاملا جلوگيرى صورت گيرد.

معاون صحت عامه افزود، براى اينکه از فروش مواد غذايى ياد شده به شکل کامل جلوگيرى کرده باشد، به خانواده ها خبر داده که کاکو جديد با آوردن پاکت هاى قبلى کاکو به دست آورده مى توانند.

 او گفت:"خانواده های که براى اطفال سوء تغدى اين کاکو مى برند، نخست بايد آن پاکت هاى خالى که از سوى کاکو داده شده است، بياورند، بعداً کاکو ديگر مى دهيم. همچنان اگر کدام دکاندار اين مواد را بفروشد، به همکارى نيروهاى امنيتى مجازات خواهند شد."

در همين حال محمدشاه يکى از باشندگان خوست به آژانس پژواک گفت که اين اقدام قابل ستايش است و از آژانس پژواک نيز تشکرى نمود که در بخش پيشرفت جامعه نقش مهم ايفا کرده است.

محمد شاه از دولت و سازمان هاى کمک دهندۀ خيريه خواست که به کمک هاى خود با اطفال و ساير اقشار جامعه ادامه دهند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر