زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ريیس ‌جمهورغنی با معاون صدراعظم ازبکستان دیدار کرد

ريیس ‌جمهورغنی با معاون صدراعظم ازبکستان دیدار کرد

author avatar
20 Jan 2018 - 16:19
ريیس ‌جمهورغنی با معاون صدراعظم ازبکستان دیدار کرد
author avatar
20 Jan 2018 - 16:19

 کابل (پژواک،٣٠جدى ٩٦): معاون صدراعظم ازبکستان ميگويد که افغانستان، با احداث خط آهن از مسیر اندیجان ازبکستان، طی سه‌ روز به چین می‌رسد.

ريیس‌ جمهور، قبل از ظهر امروز با جمشید قوچقاروف معاون صدراعظم و وزیر مالیۀ ازبکستان که در رأس یک هیئت بلندپایۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

 به نقل از خبرنامۀ ارگ که کاپى آن به آژانس خبرى پژواک رسيده است، رئیس‌ جمهورغنى دراين ديدار گفت: "این سفرتان برای تعقیب و عملی ‌شدن توافقات و تحکیم بیشتر مناسبات میان دوکشور، کمک شایان خواهد کرد".

 معاون صدر اعظم ازبکستان، سفر هیئت آن کشور را به افغانستان جهت گسترش همکاری‌ها، یک سفر تاریخی دانست.

اين مقام بلندپايۀ ازبکستان، هدف از سفرش را به افغانستان، دیدار با مقامات بلندپایۀ این کشور و جستجوی بیشتر زمینه‌ های همکاری میان دو کشور عنوان کرد.

معاون صدراعظم و وزیر مالیۀ ازبکستان، از تلاش ‌ها و توجه رئیس ‌جمهورغنی نسبت به پروژه‌های زیربنایی تشکر کرده افزود که روی تمویل خط آهن مزار شریف-هرات، بحث‌ها جریان دارد و ارزیابی در مورد تطبیق این خط آهن که پروژۀ منطقوی است انجام‌ شده و نشان می‌ دهد که پروژۀ مذکور، ۱۲۷ کیلومتر کوتاه ‌تر و با هزینۀ کمتر تطبیق شده میتواند.

وی همچنان علاوه کرد که انتقال برق از مسیر سرخان- پلخمری، به گونۀ مشترک تعقیب می‌شود و کار عملی آن به زودی آغاز خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر