زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضان در باميان حکومت را به تبعيض و بیعدالتى متهم کردند

معترضان در باميان حکومت را به تبعيض و بیعدالتى متهم کردند

author avatar
20 Jan 2018 - 14:36
معترضان در باميان حکومت را به تبعيض و بیعدالتى متهم کردند
author avatar
20 Jan 2018 - 14:36

باميان (پژواک،٣٠جدى ٩٦): شمارى از باشندگان ولايت باميان، حکومت وحدت ملى را به تبعيض و بیعدالتی متهم نموده و بر انکشاف متوازن تاکيد کردند.

اين معترضان که تعداد شان به صدها تن ميرسيد، امروز در يک تظاهرات مسالمت آميز در مرکز ولايت باميان، تبعيض و انحصارگرايى را محکوم نموده و خواهان تامين عدالت همگانی و مساويانه برای شهروندان کشور گرديدند.

محمد سجاد محسنی از اشتراک کنندگان تظاهرات امروزى گفت که هدف از برگزاری اين تظاهرات، به ستوه آمدن مردم باميان از بیعدالتی حکومت وحدت ملی است .

وی افزودکه مردم باميان، از تبعيض حکومت رنج برده، اين فرياد خود را به تمام مجامع جهانی وحقوق بشرى می رسانند تا از ظلم حکومت جلوگيری گردد.

در اين تظاهرات، قطعنامه چهارماده يى نيز صادر گرديدکه در بخشى از آن، آمده است که حکومت سياست های  فريبکارانه در مورد تامين برق باميان را کناربگذارد.

در بخش ديگر قطعنامه، تظاهرکنندگان خواهان انکشاف متوازن درساخت و سازها بخصوص در مورد بندهای آبگردان گرديدند و همچنان از جامعه جهانی خواسته اند که حکومت افغانستان را در مورد تبعيض متوجه ساخته و تحت نظارت داشته باشد؛ تا عدالت مساويانه تامين گردد.

عبدل دانشيار از فعالان مدنى در باميان گفت که حکومت، صبر وحوصله مردم باميان را به آزمايش نگيرد و اگر حکومت پاسخگوی خواسته های مردم باميان نباشد، از راه های فرامدنی حق خود را خواهند گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر