زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارعملى پروژه گاز “تاپى” تاچند روز ديگردر هرات آغاز مى شود

کارعملى پروژه گاز “تاپى” تاچند روز ديگردر هرات آغاز مى شود

author avatar
20 Jan 2018 - 16:26
کارعملى پروژه گاز “تاپى” تاچند روز ديگردر هرات آغاز مى شود
author avatar
20 Jan 2018 - 16:26

هرات (پژواک،٣٠جدى ٩٦): وزيرخارجۀ ترکمنستان که به منظور ارزيابى آمادگى ها براى آغاز کارعملى پروژۀ تاپى به ولايت هرات سفر نموده است، با مقامات اين ولايت در مورد تطبيق پروژه هاى بزرگ منطقوى بخصوص پروژۀ تاپى گفتگو کرد.

رشيد مردوف وزيرخارجۀ ترکمنستان که صبح امروز وارد هرات شد، در ديدار با والی اين ولايت گفت که همزمان با افتتاح پروژه تاپی درولايت هرات، کار ساخت تاسيسات مورد نياز لين انتقال برق و فايبر نوری نيز آغاز و درکنار پروژۀ تاپی، راه آهن سرحد آباد ترکمنستان تا شهرک تورغندی هرات نيز افتتاح خواهد شد.

وزيرخارجه ترکمنستان افزود که انتقال گازتاپی، برق، خط آهن و فايبرنوری، چهارپروژه بزرگ منطقوى است که سبب ايجاد دهليز انرژی، ترانسپورت بين المللی ميان آسيای مرکزی و جنوبی خواهد شد.

محمد آصف رحيمی والی هرات گفت که تمام آمادگی ها برای برگزاری مراسم گشايش پروژه تاپی در هرات گرفته شده است.

سفروزيرخارجه ترکمنستان به هرات، درحاليست که قرار است تا چند روز ديگر، پروژه بزرگ تاپی با حضور مقام های بلند پايۀ چهارکشور مشترک المنافع، در ولايت هرات افتتاح گردد.

خط لوله انتقال گاز تاپی که از منطقه دولت آباد ترکمنستان شروع می‌شود، بعد از ۱۴۷ کيلومتر در خاک اين کشور، به طول ۷۳۵ کيلومتر از طریق ولایات هرات، فراه، هلمند و قندهار، تا پاکستان امتداد می يابد.

ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هندوستان- چهار کشور سهيم در اين پروژه هستند و  قرار است اين پروژه، پس از ٨٠٠ کيلومتر در خاک پاکستان که از طريق کويته به ايالت پنجاب اين کشور می‌رسد، درمنطقه فاضيلکای هندوستان به پايان برسد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر