زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حمله طالبان بر هوتل اینترکانتیننتال حداقل ۱۷ کشته بر جا گذاشته است

حمله طالبان بر هوتل اینترکانتیننتال حداقل ۱۷ کشته بر جا گذاشته است

author avatar
21 Jan 2018 - 18:49
حمله طالبان بر هوتل اینترکانتیننتال حداقل ۱۷ کشته بر جا گذاشته است
author avatar
21 Jan 2018 - 18:49

کابل (پژواک، ۱ دلو ۹۶): حمله مهاجمان انتحاری طالبان بر هوتل بین المللی اینترکانتیننتال کابل، حداقل ۱۷ کشته و شمار زیادی زخمی برجا گذاشته است.

حوالی ساعت ۹ شب گذشته چهار مهاجم انتحاری این هوتل را که بر روی یک تپه در ساحه باغ بالای کابل قرار دارد و به شدت محافظت می‌شود، مورد حمله قرار دادند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله صبح امروز بعد از پایان این حمله که ۱۴ ساعت طول کشید، در یک نشست خبری گفت که در این رویداد شش غیر نظامی از جمله یک تبعه خارجی کشته شده‌اند.

وی گفت که بر اثر این حمله حداقل نه تن از جمله شش پولیس زخمی شده‌اند. منابع مطلع می‌گویند که رئیس اداره مخابرات ولایت فراه، قنسول پیشنهادی وزارت امور خارجه در کراچی پاکستان و یک کارمند شورای عالی صلح در میان کشته شدگان هستند.

به گفته دانش، مهاجمان شش تن بوده‌اند که همه آنان در جریان عملیات پاک سازی نیروهای ویژه امنیتی کشته شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی موفق شده‌اند بیش از ۱۶۰ تن از مهمانان از جمله ۴۱ شهروند خارجی را نجات دهند.

نجیب دانش خاطر نشان کرد که مسؤلت تامین امنیت این هوتل ۲۱ روز قبل با تائید شورای امنیت ملی کشور به یک شرکت خصوصی واگذار شده بود. وی گفت که مهاجمان وابسته به شبکه حقانی می‌باشند و احتمال می‌رود از شمال هوتل وارد آشپزخانه آن شده باشند.

با وصف این، سخنگوی وزارت امور داخله گفت: «کمی و کاستی وجود دارد که باید بپذیریم. اگر تقصیری وجود داشته باشد برخورد جدی می‌شود .»

اما فرید پیکار، معاون شرکت هوایی کام ایر به پژواک گفت که حداقل ۱۱ تن از کارمندان که شامل پیلوت و مهمان دار می‌شوند، در این حمله کشته شده‌اند و شماری نیز ناپدید هستند.

همزمان، شرکت کام ایر در خبرنامه یی گفته است که به دلیل این که شماری از پیلوت‌ها و عمله پرواز در میان کشته‌ها و زخمی شدگان هستند، پروازهای این شرکت لغو یا با تاخیر مواجه شده است.

در این خبرنامه خاطر نشان شده که شرکت کام ایر در تلاش است به زود‌ترین فرصت برای رفع این مشکل اقدام کند.

مسؤلیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفته است. شش سال قبل نیز هوتل اینترکانتیننتال از سوی مهاجمان مسلح وابسته به طالبان هدف حمله قرار گرفت که بر اثر آن بیش از ۲۰ تن کشته و شماری زیادی مجروح شدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر