زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت داخله: حمله بر هوتل کانتيننتال از سوى شبکه حقانى سازماندهى شده است

وزارت داخله: حمله بر هوتل کانتيننتال از سوى شبکه حقانى سازماندهى شده است

author avatar
21 Jan 2018 - 11:49
وزارت داخله: حمله بر هوتل کانتيننتال از سوى شبکه حقانى سازماندهى شده است
author avatar
21 Jan 2018 - 11:49

کابل (پژواک، اول دلو٩٦): وزارت داخله اعلام نمود که حملۀ مسلحانه برهوتل انترکانتيننتال کابل که پس از ١٤ ساعت با کشته شدن مهاجمان پايان يافت، توسط شبکۀ حقانی که پناهگاه های امن آنان در بيرون از افغانستان بوده، طراحی و سازماندهی شده است.

 حوالی ساعت ٩:٠٠ شب گذشته، گروهى از مهاجمان  بر هوتل انترکانتيننتال در بخش مرکزى شهرکابل حمله کردند و با نيروهاى امنيتى به درگيرى پرداختند، که اين درگيرى تا ساعت ١١:٠٠ قبل از ظهر امروز ادامه داشت.

وزارت امور داخله، با نشر اعلاميه اى گفته است که پس از حملۀ چهارمهاجم بر اين هوتل، نيروهای قطعات خاص پوليس ملی به اسرع وقت به محل رسيده و عمليات تصفيه و تلاشی را آغاز کردند و مهماجمان  را از پا درآوردند.

منبع مى گويد که نيروهای  قطعات خاص پوليس ملی، توانستند ١٦٠ تن از مهمانان ازجمله ٤١ خارجى که در هوتل حضور داشتند را نجات دهند.

 اما اين وزارت مى گويد که در اين رويداد، پنج تن بشمول چهارفرد ملکى و يک تبعۀ خارجى کشته شده و شش تن ديگر از جمله چهارمنسوب پوليس زخمى گرديده اند.

به گفته اين وزارت، بر بنياد يافته های استخباراتی، اين حمله توسط شبکه حقانی که پناهگاه های امن آنان در بيرون از افغانستان است، طراحی و سازماندهی شده است.

اين حمله به سطح ملى و بين المللى محکوم گرديده است.

 مسووليت حملۀ تهاجمى برهوتل کانتيننتال را گروه طالبان برعهده گرفتند.

ذبيح الله مجاهد يکتن از سخنگويان اين گروه، در ايميلى که به آژانس خبرى پژواک ارسال نموده، گفته است که  پنج تن از مهاجمان مسلح اين گروه، حوالى ساعت ١٠شب گذشته بالاى هوتل انترکانتيننتال حمله کردند.

مجاهد ادعا کرده که در نتيجۀ اين حمله؛ شمار زيادى از نيروهاى خارجى و داخلى و مهمانان خارجى در اين هوتل، کشته و زخمى شده اند.

وى افزوده است که اين حملۀ تهاجمى، پس از ١٤ساعت، حوالى ساعت ١١قبل از ظهر امروز پايان يافت.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر