زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی آگاهان امور: حمله برکانتیننتال با حمايت از درون هوتل انجام شده است

برخی آگاهان امور: حمله برکانتیننتال با حمايت از درون هوتل انجام شده است

author avatar
23 Jan 2018 - 18:18
برخی آگاهان امور: حمله برکانتیننتال با حمايت از درون هوتل انجام شده است
author avatar
23 Jan 2018 - 18:18

کابل (پژواک، ٣ دلو ٩٦): برخى آگاهان امور، بر سپردن مسووليت تامين امنيت هوتل انترکانتیننتال کابل انتقاد کرده، می گویند که این حمله با حمايت از درون هوتل انجام شده؛ اما برخى ها سپردن امنيت هوتل به شرکت را اقدام قابل انتقاد نمى دانند.

شب شنبه گذشته، پنج مهاجم مسلح بر هوتل انترکانتيننتال در باغ بالای شهرکابل حمله کردند که بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، دراين رويداد٢٠ تن به شمول ١٣ خارجى کشته شده و ١٢ تن ديگر مجروح شده اند.

در اين حمله که بعد از چهارده ساعت مهار شد و مسووليت آن را طالبان مسلح برعهده گرفته اند، قسمت هاى زيادى از هوتل يادشده تخريب گرديده و علاوه بر تلفات جانى، خسارات هنگفت مالى به ساختمان هوتل وارد شده است.

سپردن امنيت هوتل به يک شرکت

به اساس گزارش ها اين حمله در حالى انجام شد که به اساس معلومات وزارت داخله، مسوولیت تامین امنیت اين هوتل حدود سه هفته قبل، به شرکت امنیتی خصوصی «کابل – بلخ» سپرده شده است.

یک منبع شرکت کابل – بلخ، بدون ارايه جزييات بيشتر می گوید که این شرکت از سیزده سال به این سو در ولسوالى هاى پنجوايى و ميوند کندهار و همچنان در مرکز ولایت میدان وردک، در بخش تامين امنيت کار کرده و قرارداد تامين امنيت هوتل کانتيننتال را از طريق اداره تدارکات ملی به دست آورده است.

وزارت مالیه گفته است که تامين امنيت اين هوتل، به اجازه شوراى امنيت ملى به اين شرکت سپرده شده است؛ اما مقام ها در وزارت داخله ضمن اينکه سپردن امنيت به اين شرکت را اقدام به جا نخوانده، گفته اند که در مورد چگونگى قرارداد سپردن امنيت به شرکت خصوصى، جزييات در اختيار ندارند.

انتقاد بر سپردن امنيت به شرکت

محمدآگل مجاهد افسر احتياط وزارت امور داخله، به آژانس خبری پژواک گفت که به هيچ صورت بايد مسوولیت امنیتی هوتل، به بخش خصوصی سپرده نمى شد و در اين قسمت اقدام نادرست صورت گرفته است.

وی گفت: «کمپنی های خصوصی امنیتی در افغانستان نتیجه نداشته و به همین دلیل دولت وقت ]در زمان حامد کرزی رییس جمهور پیشین[ آن ها را لغو اعلان کرد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر