زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شهروندان اوکراینی افغانستان را ترک می کنند

شهروندان اوکراینی افغانستان را ترک می کنند

author avatar
23 Jan 2018 - 19:09
شهروندان اوکراینی افغانستان را ترک می کنند
author avatar
23 Jan 2018 - 19:09

کابل (پژواک، ۳ دلو ۹۶): همزمان با تائید مرگ هفت شهروند اوکراینی در رویداد هوتل اینترکانتیننتال کابل، رئیس شرکت هوایی غیر دولتی این کشور گفته است که کارمندانش را از افغانستان خارج می سازد.

پاولو کلیمکین وزیر خارجه اوکراین عصر روز گذشته در یک نشست خبری در کیف پایتخت این کشور گفت که هفت شهروند اوکراین در حمله اخیر به هوتل اینترکانتیننتال کابل کشته شده اند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به بروز این رویداد، از احتمال افزایش شمار قربانیان اوکراینی خبر داد و گفت که این کشور از نزدیک بخاطر این رویداد با مقام های افغان در تماس است. 

همزمان، ولادیمیر کاستینکو رئیس شرکت هوایی غیر دولتی (Ukrainian wings ) که با شرکت هوایی کام ایر کار می‌کند، از تعلیق پرواز‌هایش با کام ایر خبر می‌دهد.

 وی با بیان این که دو تن از هفت اوکراینی کشته شده در کابل، پیلوت هستند گفت که این شرکت تمامی کارمندانش را بنابر دلایل امنیتی از افغانستان فرا می‌خواند و تعلیق پرواز ها ادامه خواهد یافت.

هوتل اینترکانتیننتال حوالی ۹ شب شنبه( ۳۰ جدی) از سوی گروهی مهاجمان انتحاری عضو گروه طالبان مورد حمله قرار گرفت و این رویداد تا ساعت یک بعد از ظهر یک شنبه ادامه یافت.

نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که سخنگوی وزارت داخله گفت که حداقل ۲۲ تن از جمله ۱۴ خارجی در این حمله کشته، و ۱۰ تن نیز زخمی شده اند.

شرکت هوایی کام ایر گفته است که ۱۱ کارمند خارجی این شرکت در این حمله کشته شده اند و شماری نیز ناپدید هستند.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر