زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک واقعۀ تازه فلج در ننگرهار ثبت شده است

یک واقعۀ تازه فلج در ننگرهار ثبت شده است

author avatar
23 Jan 2018 - 18:33
یک واقعۀ تازه فلج در ننگرهار ثبت شده است
author avatar
23 Jan 2018 - 18:33

جلال آباد (پژواک،۳دلو۹۶): طی سال جاری میلادی، دومین واقعۀ مثبت بیماری پولیو در سطح کشور، در ننگرهار ثبت شده که یک دختر ۱۸ماهه، مبتلا به این بیماری شده است.

مقامات صحی می گویند که این حادثه، سه روز قبل در ولسوالی کامۀ این ولایت ثبت گردیده، که خانوادۀ طفل مبتلا به بیماری فلج، تازه از پاکستان عودت کرده است.

مقامات می گویند که مروا، ۱۸ماه عمر دارد و در منطقۀ میرزاخیل به بیماری پولیو یا فلج مبتلا شده، هفت بار از قطرۀ پولیو مستفید شده؛ اما واکسین سوزن را انجام نداده است.

داکتر جان محمد رئیس پروسۀ واکسین ریاست صحت عامۀ ننگرهار، امروز ۳دلو به آژانس خبری پژواک گفت که خانودۀ مروا، باشندۀ اصلی ولایت کنر می باشد، قبلا در پاکستان زندگی می کرد و دو سال قبل، در ولسوالی کامه مستقر شده است.

وی افزود: "این خانواده که هفت بار واکسین قطره بالای شان تطبیق شده؛ اما از واکسین سوزن محروم مانده است."

طی سال روان میلادی در سطح کشور، این دومین واقعۀ مثبت فلج می باشد؛ اما در سطح زون شرق اولین واقعۀ مثبت سال می باشد.

رئیس پروسۀ واکسین در ننگرهار می گوید با ثبت این واقعه ، کمپاین ویژۀ جلوگیری پولیو را  در زون شرق انجام می دهد که جلو واقعات احتمالی دیگر گرفته شود.

وی گفت: "دو کمپاین عادی در این مورد انجام خواهد يافت، بعدا کمپاین ویژۀ دیگر نیز انجام خواهد شد، که کمپاین عادی اول به تاریخ ۲۹جنوری، دوم آن به تاریخ۱۲ فبروری، و بعد از آن اگر مشکل فنی صورت نگرفت، کمپاین ویژه را نیز انجام می دهیم."

 بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، در سال گذشتۀ میلادی تعداد واقعات پولیو، به ۱۳تن رسیده که ٦تن در ولایت کندهار، ۲ در هلمند، یک در زابل، ۳ در ننگرهار و یک واقعۀ آن در ولایت کندز ثبت شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر