زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

براى ١٨هزار بست در خدمات ملکى ٢٨٠ هزار تن درخواست داده اند

براى ١٨هزار بست در خدمات ملکى ٢٨٠ هزار تن درخواست داده اند

author avatar
24 Jan 2018 - 15:55
براى ١٨هزار بست در خدمات ملکى ٢٨٠ هزار تن درخواست داده اند
author avatar
24 Jan 2018 - 15:55

کابل (پژواک، ٤ دلو ٩٦): کميسيون اصلاحات ادارى، به زودى براى جذب هزاران تن در ادارات ملکى، امتحان اخذ مى کند و درحالى از وجود ٦٧٠٠ بست خالى در نهادهاى حکومت خبر مى دهد که حدود دو ميليون افغان، از بيکارى رنج مى برند.      

 محمد نادر نادرى رييس اين کميسيون، امروز در يک نشست خبرى در کابل گفت که اين کميسيون، حدود سه ماه پيش ٧٨٠٠ بست معلم و ٩٠٠٠ بست در سايرادارات دولتى در مرکز و ولايات کشور را به اعلان گذاشت.

موصوف افزود که در سطح کشور ٢٨٠ هزار تن براى اين بست ها درخواست داده اند، که از اين جمله ٢٢٥ هزار تن واجد شرايط شناخته شده اند، که اکثريت شان ليسانس و چهارده پاس مى باشند.

به اساس معلومات وى؛ بيشترين درخواست کننده ها را به ترتيب از ولايت هاى کابل،  ننگرهار، بلخ، هرات و فارياب  تشکيل مى دهند؛ اما کمترين آنها در ولايت هاى ارزگان، زابل، غور و کندهار مى باشند.

به گفته او، به زودى براى اين بست هاى معلمى، امتحان رقابتى در مرکز و ولايات کشور آغاز مى شود.

درخواست ٢٨٠ هزار تن براى ١٨ هزار بست در ادارت ملکى، بيانگر ميزان بلند بيکارى در کشور مى باشد.

براساس برآورد اخير بانک جهانی، نزدیک به دو میلیون نفر در افغانستان بیکاراند که بیشتر آنها را جوانان و زنان تشکیل می‌دهند. براساس این گزارش، افغان‌ها "فقر" و بیکاری" را "بزرگ‌ترین مشکل" خود می‌دانند.

اين در حالى است که نادرى، در نشست خبرى امروز گفت که ارزيابى هاى اين کميسيون، نشان مى دهد که ٦٧٠٠ بست سوم و چهارم، در اداره هاى حکومت از يک تا پنج سال خالى بوده است.

وى خالى بودن اين بست ها را «تعجب برانگيز و نگران کننده» خواند و افزود که به زودى اين بست ها به رقابت آزاد گذاشته مى شوند.

موصوف افزود که اين کميسيون، به همکارى وزارت ها و نهادهاى حکومتى، به منظور شفافيت و سرعت در روند استخدام، سيستمى را در هر وزارت ايجاد مى کند که پروسۀ درخواستى از طريق آنلاين صورت گيرد.

به گفته موصوف؛ سپس يک هيئت بيطرف تشکيل مى شود که پروسۀ ثبت نام آنلاين را نظارت کند.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر