زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٥٨ قضيه قتل و مجروحيت ناشى از جرايم جنايى در پروان ثبت شده است

١٥٨ قضيه قتل و مجروحيت ناشى از جرايم جنايى در پروان ثبت شده است

author avatar
24 Jan 2018 - 14:54
١٥٨ قضيه قتل و مجروحيت ناشى از جرايم جنايى در پروان ثبت شده است
author avatar
24 Jan 2018 - 14:54

چاريکار(پژواک، ٤ دلو٩٦): در سال جارى ١٥٨ قضيه قتل و مجروحيت ناشى از جرايم مختلف جنايى، در قوماندانى امنيۀ پروان ثبت شده و اين آمار، نسبت به زمان مشابه سال گذشته ١٢ درصد کاهش يافته است.

برخى منابع، موجوديت سلاح نزد افراد غيرمسوول و بى کفايتى مسوولان را از عوامل عمده اين جرايم در پروان مى دانند؛ اما مسوولان مى گويند تلاش هاى تازه را به اساس هدايت رييس جمهور در اين مورد آغاز کرده اند.

فرهاد هاشمی سرپرست مدیریت جرایم جنايى قوماندانی امنیه پروان، به آژانس خبرى پژواک گفت که از اول حمل تا آخر جدى سال روان، از اثر خصومت هاى شخصى، سرقت و دعواى حقوقى در مرکز و ولسوالى هاى اين ولايت، ٦٩ تن کشته و ٨٩ تن زخمى شده اند.

به اساس معلومات وى؛ يک زن، سه کودک و ٦٥ مرد بزرگسال، شامل کشته شدگان اند و ٩ زن، دو کودک و ٧٨ مرد شامل زخميان ياد شده مى باشند.

به اساس معلومات او، اين آمار قتل و خشونت نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ١٢ در صد کاهش دارد.

به گفته او در پيوند به موارد قتل و مجروحیتى که امسال رخ داده است، ٤٦ تن بازداشت شده و ٤٧ تن ديگر که در اين قضايا مظنون شناخته شده اند فرار نموده؛ اما تحت تعقيب پوليس مى باشند.

او بدون ارايه جزييات گفت که سال گذشته، ١٨٠ قضيه قتل و مجروحيت ناشى از اثر خصومت هاى شخصى، مسايل حقوقى، سرقت و غيره، در اين قوماندانى ثبت شده بود.

اما عبدالرقیب میزمیار يک تن از څارنوالان ادارۀ څارنوالى پروان گفت که در ده ماه اول سال جارى، ٣٧ قضيه قتل و ٣٤ قضيه مجروحيت ناشى از جرايم جنايى، از مرکز و ولسوالى هاى اين ولايت در څارنوالى ثبت شده است.

به گفته او؛ از اين قضاياى قتل، ١٦ قضيه به محکمه محول شده و دو قضيه در څارنوالى تحت کار است و از جمع قضاياى مجروحيت ١٢ قضيه به محکمه محول شده و يک قضيه در څارنوالى تحت کار است.

موصوف افزود که در ده ماه اول سال گذشته، ١١١ قضيه قتل و ٢٦٩ قضيه مجروحيت ناشى از جرايم جنايى در څارنوالى اين ولايت ثبت شده بود.

فرهاد هاشمی سرپرست مدیریت جنايى قوماندانی امنیه پروان گفت که دلیل تفاوت بین ارقام قوماندانى امنيه و څارنوالی، این است که برخى قضایای قتل و مجروحیت، بدون محول شدن به څارنوالى از طريق بزرگان قوم و جرگه ها حل مى شود و شمارى از اين قضايا، هنوز در قوماندانى امنيه تحت کار مى باشد.

بى کفايتى مسوولان امنيتى You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر