زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: همۀ اقدامات در ولايت بلخ در چارچوب قانون اساسی انجام می‌پذیرد

غنى: همۀ اقدامات در ولايت بلخ در چارچوب قانون اساسی انجام می‌پذیرد

author avatar
31 Jan 2018 - 15:29
غنى: همۀ اقدامات در ولايت بلخ در چارچوب قانون اساسی انجام می‌پذیرد
author avatar
31 Jan 2018 - 15:29

کابل (پژواک،۱۱دلو۹۶): رییس‌ جمهورغنی، در دیدار با اقشار مختلف ولایت بلخ گفت که همۀ اقدامات در خصوص موضوع آن ولایت، در چارچوب قانون اساسی انجام می‌پذیرد و مسایل از این مجرا حل خواهد شد.

در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری که به آژانس خبری پژواک مواصلت روزیده، آمده است که رییس جمهور اشرف غنی، ظهر امروز (چهارشنبه) با شماری از بزرگان، علما، متنفذین، نمایندگان جامعه مدنی، زنان، جوانان و اقشار مختلف ولایت بلخ در ارگ دیدار کرد.

 به نقل از خبرنامه، سخنرانان هرکدام از برنامه‌های زیربنایی و اقتصادی حکومت به شمول تطبیق پروژه‌های بزرگ تاپی، چابهار، احداث خطوط آهن، گشایش راه‌های ترانزیتی منطقوی، توافق‌نامه‌های تجارتی با کشورهای مختلف منطقه و جهان، افتتاح کوریدورهای هوایی، مدیریت آب و احداث بندها، انتقال انرژی از آسیای‌میانه و جلب سرمایه‌گذاری‌های ملی و بین‌المللی حمایت نمودند.

اشتراک کنندگان، موفقیت سیاست خارجی رییس‌ جمهور کشور را در سطح منطقه و جهان به‌ویژه در مقابل پاکستان در تاریخ کشور بی‌نظیر توصیف کردند و از آن، اعلام حمایت و پشتیبانی نموده اند.

آنها گفتند که مردم در کنار حکومت و نظام شان قرار دارند و از همه برنامه‌های ملی و انکشافی آن، با تمام توان حمایت می‌کنند.

این سخنرانان بر اتحاد، اتفاق، وحدت و اخوت مردم افغانستان تأکید ورزیدند و گفتند: "ما هرگز مجال نفاق را به گروه‌ها و افراد نخواهیم داد و همه اقشار، باید در راستای همبستگی مردم تلاش نمایند تا گروه‌های مخالف و تروریستی، مجال خرابی را پیدا نکند."

همچنان آنها نیز خواهان حل به‌وقت و مسالمت‌آمیز موضوع ولایت بلخ شدند.

سپس رییس‌جمهور غنی در ارتباط به حوادث تروریستی اخیر گفت: "همه ما به گلیم غم نشسته‌ایم و در عین‌حال ارادۀ ساختن آینده کشور را داریم."

غنی، بار دیگر تأکید کرد که از تروریستان که هر روز مردم این کشور را به خاک و خون می‌کشند، انتقام خواهند گرفت و اعمال تروریستی، نشانۀ واضح از ضعف‌شان است.

وی گفت کسانی‌که افغان و مسلمان اند، باید راه خود را مشخص نمایند.

رییس‌جمهور خطاب به بزرگان ولایت بلخ گفت: "شما ترکیبی از سرمایۀ معنوی، مادی، اجتماعی و سیاسی هستید و بلخ نمونه يى از وحدت ملی مردم افغانستان است و من خادم فردفرد این مملکت و پاسخ‌گو به هر شهروند خود هستم."

غنی افزود: "افغانستان به همه افغان‌ها تعلق دارد و هرنوع تبعیض، بی‌اتفاقی و تفرقه‌افگنی قابل قبول مردم و دولت نیست و تعهد ما این است که به بحران ۴۰ ساله، نقطۀ پایان بگذاریم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر