زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معلولين جوزجان به مجروحين حملات اخير کابل خون اهدا کردند

معلولين جوزجان به مجروحين حملات اخير کابل خون اهدا کردند

author avatar
1 Feb 2018 - 16:11
معلولين جوزجان به مجروحين حملات اخير کابل خون اهدا کردند
author avatar
1 Feb 2018 - 16:11

شبرغان (پژواک،١٢دلو ٩٦): ده ها تن از معلولين در ولايت جوزجان، به مجروحين حملات مرگبار اخير در کشور بخصوص کابل، خون اهدا کردند.

سيد عبدالرشيد منصوری رييس کار، اموراجتماعی, شهدا و معلولين ولايت جوزجان گفت که رويدادهاى انتحاری اخير در شهر کابل از سوی مخالفين مسلح، قلب خانواده های بى شماری را داغدار ساخت.

وی تصریح کردکه امروز سی تن از معلولين، طورداوطلبانه حاضرشدند تا برای مجروحين حملات مرگبار اخير در شهر کابل، خون شانرا اهدا کنند و دين انسانی و ايمانی شانرا در برابر برادران و خواهران مجروح شان ادا کنند .

او گفت که هدف کلی معلولين از اين اقدام، آن است تا همه جوانب ذيدخل در قضايای جنگی افغانستان، به پديده منفی جنگ (نه) بگويند و دست از خونريزی مردم بی گناه و بی دفاع بکشند و برای بهبودی وضعيت امنيتی کشور دست به دست هم دهند.

منصوری افزود که هر کدام از معلولین، پنجصد تا يک هزار سی سی خون شانرا به بانک خون اهدا کردند؛ تا اين فرهنگ در جامعه فراگيرشود و افراد ديگری که از صحت و سلامت برخورداراند به اين امر نيک اقدام نمايند .

ذکر الله يکتن از معلولين، خطاب به مسوولين ذيربط کشور و مخالفين مسلح دولت گفت: "چی ميشه که ما به جای جنگ, خشونت و برادرکشی؛ پشت ماشين های کار بنشينيم و مُلک خود را آباد سازيم و امروز ما آمده ايم تا برای عزيزانی که در واقعات انتحاری و انفجاری اخير شهر کابل زخم برداشته و در بستر قرار دارند، خون اهدا کنيم."

ابراهيم غازی يکتن از معلولين ديگر گفت: "من پای خود را در جنگ ها ازدست داده ام و امروز با پای قطع راه ميروم، ولی وجدان و ايمانم قطع نشده است  و از طرف های درگير جنگ, ميخواهم تا دست از مخاصمت و دشمنی بکشند."

قرار اطلاعات رياست صحت ولايت جوزجان، امروز معلولين شهر شبرغان، حداقل ٢٠ هزار سی سی خون شانرا به بانک خون اين اداره اهدا کردند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر