زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ماه جنورى سال جارى ميلادى بيش از ٢٠٠٠ تن کشته و مجروح شده اند

در ماه جنورى سال جارى ميلادى بيش از ٢٠٠٠ تن کشته و مجروح شده اند

author avatar
4 Feb 2018 - 17:49
در ماه جنورى سال جارى ميلادى بيش از ٢٠٠٠ تن کشته و مجروح شده اند
author avatar
4 Feb 2018 - 17:49

کابل (پژواک، ١٥دلو ٩٦): افغانستان در ماه گذشته ميلادى (جنورى)، شاهد ٢٠٤٤ کشته و مجروح در ١٥٤ حمله بوده و سطح اين تلفات و جراحات نسبت به ماه دسمبر سال گذشته، ١٥ در صد افزايش يافته که پنج حصۀ آن در کابل ميباشد.

سطح تلفات و جراحات در ماه گذشته، در حالى نسبت به دو ماه گذشته ١٥ در صد افزايش يافته که تعداد حملات چهار در صد کاهش يافته است.

گزارشهاى آژانس خبرى پژواک در ماه گذشته (جنورى)  سال روان ميلادى که به اساس اظهارات منابع مختلف ترتيب شده؛ نشان ميدهد که اين حملات و جنگها، از جمله ٣٤ ولايت کشور در ٢٧ ولايت انجام شده که در نتيجه آن ١١٩٩ تن کشته و ٨٤٥ تن ديگر مجروح شده اند.

اين آمار نشان ميدهد که از جملۀ هر ٢١ تن، ده تن آن در جنگهاى رو به رو، پنج تن در حملات انتحارى، سه تن در حملات هوايى، دو تن در حملات هدفى و يک تن در انفجارها کشته و مجروح شده اند.

از مجموع اين حملات؛ نيم آن در ولايات فارياب، ننگرهار، هلمند، فراه و متباقى آن در ٢٣ ولايت کشور صورت گرفته؛ اما پژواک در ماه گذشته از ولايات پنجشير، باميان، خوست، نيمروز، سمنگان، تخار و زابل گزارشهاى حملات را به دست نياورده است.

به اساس يک گزارش پژواک، فارياب، ننگرهار، هلمند و فراه از ولاياتى به شمار ميرود که سال گذشته ميلادى شاهد بيشتر حملات مخالفين مسلح نسبت به ولايات ديگر بوده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر