زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تلفات نیروهای خارجی در جنگ افغانستان به بیش از ۳۵۰۰ تن رسیده است

تلفات نیروهای خارجی در جنگ افغانستان به بیش از ۳۵۰۰ تن رسیده است

author avatar
9 Feb 2018 - 13:03
تلفات نیروهای خارجی در جنگ افغانستان به بیش از ۳۵۰۰ تن رسیده است
author avatar
9 Feb 2018 - 13:03

کابل (پژواک، ۲۰ دلو ۹۶): با ۱۷ ساله شدن جنگ نیروهای خارجی به رهبری امریکا در افغانستان، آمار منابع مطلع نشان می دهد که تا اکنون در این جنگ ۳۵۴۶ نظامی خارجی کشته اند.

وب سایت icasualties که تلفات جنگ به رهبری امریکا را گزارش می دهد، شمار قربانیان نظامی خارجی در افغانستان را از آغاز جنگ در سال ۲۰۰۱ میلادی تا سال ۲۰۱۸ ثبت کرده است.

یافته های این منبع نشان می دهد که در مجموع در این مدت ۳۵۴۶ نظامی خارجی از ۳۰ کشور در افغانستان کشته شده اند که در این میان امریکا با ۲۴۰۸ تن، بریتانیا با ۴۵۵ تن و کانادا با ۱۵۸ تن بیشترین تلفات را متقبل شده است.

در سال اول حمله امريکا به افغانستان (٢٠٠١)، ١٢ سرباز کشته شده است که تمام آنها امريکايى بودند.

به همين ترتيب در سال ٢٠٠٢، ٧٠ تن، در ٢٠٠٣، ٥٨ تن، ٢٠٠٤، ٦٠ تن، ٢٠٠٥، ١٣١ تن، ٢٠٠٦، ١٩١ تن، ٢٠٠٧، ٢٣٢ تن، ٢٠٠٨، ٢٩٥ تن، ٢٠٠٩، ٥٢١ تن، ٢٠١٠، ٧١١ تن، ٢٠١١، ٥٦٦ تن، ۲۰۱۲، ۴۰۲ تن، ۲۰۱۳، ۱۶۱ تن، ۲۰۱۴، ۷۵ تن، ۲۰۱۵، ۲۷ تن، ۲۰۱۶، ۱۶ تن، ۲۰۱۷، ۱۷ و در سال جاری (۲۰۱۸) تا اکنون که ماه دوم آن است یک سرباز خارجی کشته شده است.

آمار منتشر شده در این وب سایت نشان می دهد که بیشترین شمار کشته شده گان نیروهای خارجی به ترتیب در هلمند (۹۵۷ تن)، کندهار (۵۶۱ تن) و کابل (۱۹۱ تن) بوده است.

این منبع خاطر نشان کرده است که تا ماه سپتمبر ۲۰۱۲، بیش از ۱۷ هزار سرباز امریکایی نیز زخمی شده اند، اما به شمار زخمی های دیگر کشورهای عضو ائتلاف اشاره نشده است.

پس از حمله القاعده به امریکا در ١١ سپتمبر ٢٠٠١، ائتلاف به رهبری امریکا در ٧ اکتوبر آن سال به افغانستان حمله نمود و رژیم طالبان را سرنگون کردند اما جنگ تا اکنون ادامه یافته است و در این مدت نیروهای امنیتی افغان و غیر نظامیان نیز تلفات سنگینی متقبل شده اند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرده است که بر پایه استراتيژی جدید این کشور، حمله های نظامی علیه گروه های تروریستی در افغانستان افزایش خواهد یافت.

وی ضمن تاکید بر فشار بر پاکستان به خاطر پایان دادن به حمایت از گروه های تروریستی به ویژه طالبان، تاکید کرده است که مصمم است با سرکوب این گروه ها جنگ در افغانستان را به پایان برساند.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر