زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان در بین مراکز تحقیقاتی آسیای میانه در رده پنجم و در بین ۱۴۵ مرکز تحقیقاتی جهان در مقام ۲۶ قرار گرفت

author avatar
12 Feb 2018 - 13:50
author avatar
12 Feb 2018 - 13:50

کابل، ۲۳ دلو ۱۳۹۶/ ۱۲ فبروری ۲۰۱۸ – واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان مقام خودرا منحیث یک مرکز تحقیقاتی عالی در افغانستان حفظ نموده و موفق به کسب مقام پنجم در بین ۶۵ نهاد پژوهشی بسطح آسیای میانه گردیده است. همچنان این اداره توانسته در میان ۱۴۵نهاد پژوهشی مستقل جهان در مقام ۲۶ قرار بگیرد. البته این هردو در نتیجه انتشار یازدهمین گزارش رده بندی نهاد های پژوهشی که توسط دانشگاه پنسیلوانیا تهیه و در این اواخر به نشر رسیده، بدست آمده است.

برنامه نهاد های پژوهشی و جامعه مدنی در انستیتوت لاندر دانشگاه پنسیلوانیا تحقیقاتی را در مورد همکاری انستیتوت های  پالیسی محور در زمینه حکومتداری و جوامع مدنی در سراسر جهان انجام میدهد.

این برنامه، با کمک هیاتی متشکل از ۱۹۰۰ موسسه همکار و کارشناسان که از رسانه های چاپی و الکترونیکی، اکادمیک، نهادهای کمک کننده دولتی و خصوصی و دولت های کشورهای مختلف جهان نمایندگی می کند، هرسال نهاد های پژوهشی را براساس معیارهای دقیق درجه بندی می نماید. درسال ۲۰۱۷، این روند در میان ۷۸۱۵ نهاد پژوهشی بسطح جهانی صورت گرفت.

گزارش سالانه این انستیتوت در دانشگاه پنسیلوانیا با هدف کمک به رفع خلا بین دانش و پالیسی در صلح و امنیت بین المللی، جهانی سازی و حکومتداری، اقتصاد بین المللی، مسائل محیط زیست، معلومات و جامعه، کاهش فقر، مراقبت های صحی و سلامتی جهانی انجام می شود.

داکتر اورخلا نعمت رئیس واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان گفت: "خوشحالم که واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان مقام خودرا منحیث یک مرکز تحقیقاتی عالی در افغانستان حفظ نموده و بسطح آسیای میانه و در میان نهاد های تحقیقاتی مستقل بسطح جهان مقام بهتری را احراز نموده است."

داکتر نعمت گفت: "این یک دست آورد قابل ملاحظه نه تنها برای واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان منحیث یک نهاد تحقیقاتی مستقل میباشد، بلکه یک دست آورد بزرگ برای افغانستان نیز است." وی افزود: "این موفقیت منعکس کننده عزم راسخ همکاران ما می باشد که براساس عالی ترین معیار ها با جدیت کار می نمایند تا تحقیقات با کیفیت بالا، مرتبط با پالیسی و مبتنی بر شواهد را تهیه نمایند و نتایج آنها را  بطور فعال منتشر کنند و فرهنگ تحقیق و یادگیری را در محیطی متفاوت از اکثر نقاط جهان به دلیل تهدیدات امنیتی، گسترش دهند."

واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان یک نهاد مستقلِ تحقیقاتیِ مستقر در کابل می باشد که در سال ۲۰۰۲ با همکاری جامعه بین المللی در افغانستان تاّسیس گردید. هدف واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان انجام و عرضۀ تحقیقات با کیفیت عالی، مبنی بر شواهد، مرتبط با پالیسی و انتشار نتایج حاصلۀ آنها و همچنان ترویج فرهنگ پژوهش و مطالعه می باشد.

 

واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان با پالیسی سازان، جامعۀ مدنی، محققان و محصلین به منظور تحقق اهداف خویش ارتباط برقرار می نماید تا استفاده از نشرات مبنی بر شواهد و کتابخانۀ این واحد ترویج یافته، ظرفیت تحقیقی آنها تقویت شود و فرصت ها برای بازتاب اندیشه ها، مناظره ها و تحلیل ها ایجاد گردد.

 

واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان توسط هیأت مدیره اداره می شود که متشکل از نمایندگان ادارات تمویل کننده، بعضی سفارتخانه ها، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های چندجانبه، جامعه مدنی و کارشناسان مستقل می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر