زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اکثریت مناطق هرات از وجود ماین و مواد انفجاری پاک شده است”

“اکثریت مناطق هرات از وجود ماین و مواد انفجاری پاک شده است”

author avatar
13 Feb 2018 - 18:52
“اکثریت مناطق هرات از وجود ماین و مواد انفجاری پاک شده است”
author avatar
13 Feb 2018 - 18:52

هرات(پژواک، ۲۴دلو۹۶): منابع محلی در هرات می گویند که بیشتر ساحات شهر و ۱۳ ولسوالی هرات ازوجود ماین و مواد انفجار نشده پاک سازی شده است و تنها دو ولسوالی باقی مانده است که به دلیل امنیتی تحت پوشش قرار ندارند.

سید عبدالله، معاون دفتر ماین پاکی "هلوترست" در حوزه غرب در یک نشست خبری در هرات گفت که ۵۷ میلیون مترمربع ساحۀ ماین در ولایت هرات وجود داشته است که ۴۷ میلیون مترمربع آن که مربوط شهر و ۱۳ ولسوالی می شود، توسط این مؤسسه پاک سازی شده است.

به گفته وی، ساحات پاک سازی از وجود ماین و مواد انفجاری امروز به طور رسمی به اداره محلی سپرده شده است.

اما معاون دفتر هلوترست خاطر نشان کرد که هنوز هم هفت ونیم میلیون مترمربع ساحات ماین در ولسوالی های شیندند و گلران پاک نشده است.

به گفته وی، این مناطق به دلیل تهدید امنیتی تحت پوشش قرار ندارند و مؤسسه هلوترست امیدوار است که تامین امنیت، کارش را در آن جا شروع کند.

رحمت الله رحمت، آمرعملیاتی دفتر هلوترست در هرات گفت که این مؤسسه از ۱۰ سال قبل که کارش را در هرات آغاز کرد، تا اکنون ۱۵ هزار و ۷۶۰ حلقه ماین ضد نفر، دو هزار و ۶۶۸ ماین ضد تانک، اضافه از چهار ونیم میلیون تُن مهمات انفجار نشده و بیش از پنج میلیون تُن مهمات و ۱۳۲ بم را کشف و از بین برده است.

وی اما تصریح کرد که کشف ماین های کارگذاری شده در کنارجاده ها از مسؤلیت های مؤسسه ماین پاکی نیست و باید توسط نیروهای امنیتی و کشف و خنثی شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات ضمن تقدیر از کارکرد هلوترست در این ولایت گفت که به دلیل موجودیت طالبان در ولسوالی های شیندند و گلران، این مؤسسه نتوانسته است کارش را دراین ولسوالی های آغاز کند.

وی با ابراز نگرانی از فعالیت طالبان در این دو ولسوالی گفت:" درصورتی که این ولسوالی ها نیز از وجود ماین پاک شود،  طالبان دوباره در آن جا ماین کارگذاری خواهند کرد."

سخنگوی والی هرات گفت که نیروهای امنیتی تلاش دارند تا با انجام عملیات نظامی و سرکوب طالبان در این دو ولسوالی، زمینه را برای فعالیت مؤسسه ماین پاکی در آن جا فراهم سازند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر