زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای امنیت ملی گزارش نشر شده در مورد مذاکره با طالبان را بی بنیاد خواند

شورای امنیت ملی گزارش نشر شده در مورد مذاکره با طالبان را بی بنیاد خواند

author avatar
13 Feb 2018 - 19:46
شورای امنیت ملی گزارش نشر شده در مورد مذاکره با طالبان را بی بنیاد خواند
author avatar
13 Feb 2018 - 19:46

کابل(پژواک ۲۴ دلو ۹۶): شورای امنیت ملی می گوید که گزارش یکی از خبرگزاری های خارجی در مورد مذاکره مشاور امنیت ملی و رئیس امنیت ملی افغانستان با طالبان بی بنیاد است.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که امروز خبرگزاری اسوشیتدپرس مطلبی را با عنوان «مقام های افغان و طالبان با وجود موجی از خشونت ها با هم صحبت کردند» به نشر رسانده است.

 در این خبرنامه آمده است:" در محتوای این نوشته آمده است که گویا، مقام های افغان پس از حمله های خونین در افغانستان و به ویژه حمله هایی که در کابل اتفاق افتاد، دست کم دوبار با طالبان گفتگو نموده اند."

شورای امنیت ملی افزوده است:" خبرگزاری اسوشیتد پرس این گفته ها را به نقل از منبع نا معلومی ارایه کرده، وگفته است که بدون این که با شورای عالی صلح هم آهنگی شود محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان و معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی کشور به گونه جداگانه با طالبان گفتگو کرده اند".

در ادامه خبرنامه تصریح شده است که مشاور امنیت ملی در صحبت های رسمی و در گفتگو با رسانه ها همواره گفته است که حکومت افغانستان متعهد به انجام گفتگوهای هدفمند با طالبان است و همواره دروازه مذاکره به روی مخالفان مسلح که از خشونت دست می‌بردارند، باز خواهد بود.

شورای امنیت ملی تاکید کرده است که شورای عالی صلح تنها مرجعی است که رهبری مذاکرات صلح را به دوش دارد و دفتر شورای امنیت ملی به رهبری رئیس جمهور از تلاش ها و فعالیت های این نهاد پشتیبانی می کند.

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که از تمام رسانه ها به ویژه خبرگزاری اسوشیتد پرس می خواهد که پیش از نشر "گزارش های بی بنیاد" دقت لازم را انجام دهند.

در همین راستا، عبدالحکیم مجاهد عضو شورای عالی صلح به پژواک گفت که اسوشیتدپرس از او به درستی نقل قول نکرده است.

در گزارش این خبرگزاری به نقل از مجاهد گفته شده است که معصوم ستانکزی رئیس امنیت ملی "تماس های منظم" با عباس ستانکزی از مقام های ارشد طالبان داشته است و این روند همچنان ادامه دارد.

اما مجاهد به پژواک گفت که رئیس امنیت ملی که قبل از این عضو شورای عالی صلح بود، در گذشته با طالبان در ارتباط بوده است اما در حال حاضر از وجود این ارتباط بی خبر است. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر