زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین حمایت از تولیدات داخلی راه اندازی شد

کمپاین حمایت از تولیدات داخلی راه اندازی شد

author avatar
13 Feb 2018 - 19:25
کمپاین حمایت از تولیدات داخلی راه اندازی شد
author avatar
13 Feb 2018 - 19:25

کابل (پژواک، ۲۴ دلو ۹۶): نهاد حمایت از تولیدات داخلی افغانستان با نگرانی از تسخیر بازار توسط تولیدات خارجی، به استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرده می گوید که حمایت تولیدات داخلی باعث رشد اقتصاد، کاهش بیکاری، فقر و تامین صلح در کشور می شود.

در نشستی که امروز از سوی این نهاد، همزمان با آغاز کمپاین حمایت از تولیدات داخلی در کابل برگزار گردید، شماری از صنعت کاران، تاجران و فعالان مدنی شرکت کرده بودند.

عبدالبصیر رشتیا رییس اين نهاد، با نگرانی از تسخیر شدن بازار افغاستان توسط تولیدات خارجی می گوید که تولیدات داخلی کلید رشد اقتصاد کشور است و باید از سوی حکومت و مردم حمایت شود.

به گفته او سال ها است که استفاده از تولیدات خارجی در کشور مروج شده و بیشتر مواقع مشاهده می شود که مردم تولیدات خارجی را نسبت به تولیدات داخلی ترجیح مى دهند و این کار باعث بیکاری، فقر عدم رشد اقتصاد کشور شده است.

وی گفت: ''یگانه را حل برای آوردن صلح و از بین بردن فقر و بیکاری در کشور حمایت از تولیدات داخلی است و ما به هدف از بین بردن بیکاری و فقر کمپاین وسیع را آغاز نیز آغاز کردیم."

عبدالجبار صافی رییس شورای صنایع معادن و سرمایه گذاری افغانستان نيز در اين نشست صحبت نمود و ضمن تاکيد بر حمايت از توليدات داخلى  گفت که رشد صنعت و حمایت از تولیدات داخلی را یگانه راه بیرون رفت از بیکاری، فقر و تامین صلح و ثبات در کشور عنوان کرده گفت که اگر صنعت نیاشد تکس و مالیه هم نمی باشد و حکومت مجبور می شود که متکی یه کمک هاى خارجی باشد.

وى  حکومت را به نبود پلان اقتصادى متهم کرد و با اظهار نگرانى گفت که افغانستان در چندين سال اخير با آن که کمک هاى فروان جامعه جهانى وجود داشت، رشد لازم اقتصادى نداشته و هنوز هم شمار زياد مردم از بيکارى رنج مى برند.

موصوف، از استادان، حقوقدانان،  صنعت گران و جامعه مدنی خواست که روی یک طرح به منظور رشد صنایع افغانستان کار کنند تا براى مردم به خصوص جوانان زمینه کار مساعد شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر