زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای آغاز پروژه “تاپی” در افغانستان آمادگی گرفته شده است

برای آغاز پروژه “تاپی” در افغانستان آمادگی گرفته شده است

author avatar
19 Feb 2018 - 17:37
برای آغاز پروژه “تاپی” در افغانستان آمادگی گرفته شده است
author avatar
19 Feb 2018 - 17:37

هرات(پژواک، ۳۰ دلو ۹۶): قرار است کار عملی خط لوله انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند، موسوم به "تاپی"، با حضور رهبران این کشورها در هرات گشایش یابد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات، به پژواک گفت که نشست اصلی رهبران کشورهای عضو پروژه تاپی (TAPI)روز جمعه آینده(چهار روز دیگر) در شهر هرات برگزار خواهد شد.

به گفته وی، تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی و تالار نگارستان بهزاد، به عنوان محل های برگزاری این نشست آماده گردیده است.

افزون براین، سخنگوی والی هرات خاطر نشان کرد که میدان هوایی، جاده های شهر و دیگر مسیرهای تردد مهمانان نیز بازسازی و تزئین شده است.

جیلانی فرهاد خاطر نشان کرد که بیشتر هیئت های تشریفات از جمله وزیرخارجۀ ترکمنستان به این منظور به هرات آمده اند.

وی افزود: "تدابیر جدی در راستای تامین امنیت ولایت هرات، روی دست گرفته شده است ومحدودیت هایی را به شهروندان به وجود آورده؛ اما خواهان همکاری بیشتر مردم در این زمینه هستیم."

کومار گورف قنسول هند در هرات گفت: "من از مدت ها به این طرف از این پروژه آگاهی دارم، امروز جای  بسیار خوشحالی برای من  و کشورم است که این پروژه در آستانه افتتاح قرار دارد."

فیروزه حیدری یک تن از باشندگان هرات به پژواک گفت: "بسیار خوشحال هستم که پروژه تاپی افتتاح شود و باور دارم که با افتتاح این پروژه، زمینۀ کار به مردم مساعد می شود."

خط لوله انتقال گاز تاپی که از منطقه دولت آباد ترکمنستان شروع می‌شود، بعد از ۱۴۷ کیلومتر در خاک این کشور به طول ۷۳۵ کیلومتر از طریق ولایات هرات، فراه، هلمند و قندهار تا پاکستان امتداد می‌یابد.

قرار است این پروژه، پس از ٨٠٠ کیلومتر در خاک پاکستان از طریق کویته به ایالت پنجاب این کشور و سپس در منطقه فاضیلکای هندوستان به پایان برسد.

ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هندوستان- چهار کشور سهیم در این پروژه- هستند. ترکمنستان اعلام کرده است که حاضر است ۸۵ درصد هزینه اجرای آن را بپردازد و متباقی از سوی سه کشور دیگر پرداخت شود.

برخی منابع بین المللی برآورد کرده‌اند که اجرای تاپی، حدود هشت میلیارد دالر هزینه برخواهد داشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر