زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: تسلیم عقده نمی شویم و به آینده باورمند استیم

غنى: تسلیم عقده نمی شویم و به آینده باورمند استیم

author avatar
21 Feb 2018 - 18:51
غنى: تسلیم عقده نمی شویم و به آینده باورمند استیم
author avatar
21 Feb 2018 - 18:51

کابل (پژواک،۲حوت۹۶): رئیس جمهورغنی می گوید کسانی که نمی خواهند حاکمیت قانون در کشور بیاید، هرگزاجازه نخواهند يافت تا مانع پیشرفت شوند؛ زیرا يگانه راه حکومت، راه پیشرفت مى باشد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشورکه امروز(چهار شنبه) درمراسم انتقال بیرق بایک میلیون امضای مردم ولایت هرات به کابل صحبت ميکرد، گفت که اين پرچم افغانستان، نشانۀ تحول وتداوم است، آن را کسى برای مردم این کشورنبخشیده ؛ بلکه قربانی های نسل ها ، این بیرق را به اهتزاز در آورده است.

رئیس جمهور، با بيان اينکه شهدای هرات در طول پنجصد سال در صف اول مدافع افغانستان قرار داشته اند، افزود که جمع آوری یک میلیون امضای زن، مرد، ده نشین و کوچی این ولایت، نشان دهنده تعهد و باورمندی می باشد که افغانستان از بحران های میراثی می برآید و به پای خود ایستاد می شود.

غنی، این ابتکار مردم هرات را وسیلۀ وحدت در کشور خواند وگفت: "بیرق ما نشانۀ ملت بودن ماست، ما این وطن را کمایی کرده و مردم خویش را منحیث یک ملت واحد آن، حفاظت و به آسایش و پیشرفت می رسانیم."

رييس جمهورکشور، درحاليکه اين ابتکارمردم هرات را سبب تغييرجو فکرى تمامى مردم کشور خواند افزود: "متاسفانه کسانی که کوتاه نظر و کوتاه بین هستند، می خواهند ما را تقسیم  کنند تا بعد از آن به هیچ بدل شویم . "

موصوف تصریح کرد که  دشمنان افغانستان، از این ترس دارند که این خاک، دولت قوی داشته باشد که یک ملت عظیم دارد.

رییس جمهور اضافه نمود کسانی که نیت خیرندارند و نمی خواهند حاکمیت قانون در کشور بیاید برای شان اجازه داده نخواهد شد که مانع پیشرفت در کشور شوند.

غنی افزود: "تنها راه ما، راه پیشرفت خواهد بود و ما عقب برنخواهيم گشت."

وی با اشاره به گشايش خط لوله انتقال گاز تاپی در ولایت هرات گفت امید است که افتتاح این پروژه، باعث تحول بنیادی هرات گردد.

قرار است کارعملی خط لوله انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند، موسوم به "تاپی"،  بتاريخ ٤ حوت با حضور رهبران این کشورها در هرات گشایش یابد.

افزون برآن، اين مقام بلند پايه دولت افغانستان خاطرنشان کرد که  دو روز بعد، برعلاوۀ گشايش خط لولۀ انتقال گازتاپى، مردم ما شاهد وصل دوبارۀ بندرتورغندى توسط خط آهن با آسياى مرکزى، قفقاز واروپا خواهند بود .

غنى در اخير صحبت هايش خطاب به اشتراک کننده هاى اين محفل گفت: "من از نسل شما هستم و با شما هستم وجه مشترک ما امید، باور و عقیده است. ما تسلیم عقده نمی شویم، بلکه ما به آینده باورمند استیم، کوتاه مدت فکر نمی کنیم."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر