زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قطع شبانۀ خدمات مخابراتى در فراه مردم را دچار مشکل کرده است

author avatar
22 Feb 2018 - 13:06
author avatar
22 Feb 2018 - 13:06

کابل (پژواک، ٣ حوت ٩٦): ممانعت طالبان مسلح از خدمات مخابراتى از طرف شب در فراه، باشنده هاى اين ولايت را دچار مشکل نموده؛ اما طالبان مى گويند که با رفع تهديدات امنيتى براى آنان، اين ممانعت رفع خواهد شد.

در ولایت فراه شبکه های مخابراتی روشن، افغان بیسیم، اتصالات، سلام و ام تی ان فعالیت دارند.

اما بدون شبکۀ سلام، ساير شبکه ها از حدود دو هفته به اين طرف، آنتن هاى مخابراتى را از ساعت هفت شام تا شش صبح در مرکز و ولسوالى هاى اين ولايت خاموش مى کنند.

محمدگل باشندۀ شهر فراه، به آژانس خبری پژواک گفت که نبود خدمات مخابراتى از طرف شب، مردم را دچار مشکل کرده اند.

به گفتۀ او برادرش دو روز قبل از بندر شيخ ابونصر فراهى به مرکز شهر در حرکت بود؛ اما وقتى که بايد به شهر مى رسيد نرسيد و به دليل قطع خدمات مخابراتى، امکان برقرار کردن تماس با او نيز نبود.

محمدگل گفت که با در نظرداشت شرايط کنونى و وجود ناامنى ها در کشور، او و تمام اعضاى خانواده اش بسيار زياد نگران برادرش شده بودند.

وى افزود: «مجبور شدم که در موتر خود دنبال برادرم بروم، ساعت هشت شام، بعد از پیمودن سی کیلومتر راه، متوجه شدم که موتر کرايى حامل برادرم در یک دشت خراب شده بود، باز برادرم همراى مه خانه آمد.»

برخى باشنده هاى ديگر فراه نيز شکايت هاى مشابه دارند.

 ناصر مهری سخنگوی والی فراه گفت که شبکه هاى مخابراتى، به دليلى که از سوى طالبان تهديد شده اند، در مرکز و ولسوالى هاى اين ولايت، از طرف شب خدمات شان را قطع مى کنند.

به گفته او اين مشکل در برخى ولسوالى ها از قبل وجود داشته؛ اما رهبرى ولايت فراه تلاش دارد تا اين مشکل حل شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مى پذيرد که طالبان، مانع فعاليت شبکه هاى مخابراتى از طرف شب در اين ولايت شده؛ اما مى گويد که اين اقدام آنها موقتى است.

به گفته او در حال حاضر، تهديدها براى طالبان در مناطق متخلف اين ولايت متوجه است و با کم شدن اين تهديدها شبکه هاى مخابراتى اجازه فعاليت از طرف شب را نيز دريافت خواهند کرد.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر