زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“پرسونل و امکانات شفاخانۀ ملکى پکتيا بيشتر گردد”

“پرسونل و امکانات شفاخانۀ ملکى پکتيا بيشتر گردد”

author avatar
22 Feb 2018 - 13:49
“پرسونل و امکانات شفاخانۀ ملکى پکتيا بيشتر گردد”
author avatar
22 Feb 2018 - 13:49

گرديز(پژواک، ٣ حوت ٩٦): مقامات ولايتى پکتيا و باشندگان گرديز مى گويند که امکانات شفاخانه حوزوى، کم است و خواهان افزايش آن مى باشند.

عبدالولى سهى معاون ولايت پکتيا، امروز(٣حوت) به آژانس خبرى پژواک گفت که مقامات وزارت صحت عامه، در مورد اين شفاخانه آنها را فريب داده اند.

او افزود: "فقط نام اين مرکز صحى تبديل شده است، امکانات و پرسونل آن حتى به ولايت نيز کفايت نمى کند."

سهى گفت که سهولت هاى صحى، در ساير مناطق اين ولايت نيز خيلى کم است و از مقامات بلند پايه مى خواهد که قبل از گشايش يک پروژه، بايد از موجوديت امکانات آن خود را مطمئن سازند.

موصوف به پژواک گفت: "امکانات وجود ندارد، فقط تعمير ساخته شده است، وقتيکه مريض شدم اين را درک کردم، به نام شفاخانه حوزوى آمده، تصاوير گرفته به فيسبوک داده و گفته اند که ما شفاخانۀ حوزوى را فعال نموديم؛ اما امروز که آمدم فقط لوحۀ شفاخانۀ حوزوى نصب شده و تنها سه داکتر دارد؛ نمايشى است، از آن رضايت ندارم، اين کار عوام فريبى است."

مراجعين شفاخانه نيز شکايت مى کنند که بعد از انتظار زياد نيز به آنها نوبت نمى رسد و نه هم به شکل درست تداوى ميشوند.

آنها از ناوقت آمدن داکتران نيز شکايت مى کنند و مى گويند که براى تعداد خيلى کمى از مريضان در داخل شفاخانه دوا داده ميشود و اکثريت شان از بازار دوا مى گيرند.

مريم يکى از زنان منطقۀ تيرۀ مربوطات گرديز به پژواک گفت: "حالا ساعت ده و نیم است که داکتران حاضر شده اند، معاينات درست انجام نمى دهند، تعداد مريضان خيلى زياد است، بعضى از آنها بدون تداوى پس ميروند."

ولايت خان احمدزى رييس صحت عامۀ پکتيا نيز گفت که شفاخانه تاکنون به سطح ولايت است، در آينده براى حوزوى شدن آن کار رسمى صورت مى گيرد.

احمدزى گفت: "اکنون ولايت است، در آينده به شفاخانۀ حوزوى ارتقا خواهد کرد."

داکتر اصيل خان ناصرى رييس شفاخانۀ ملکى صد بستر پکتيا نيز پرسونل اين شفاخانه را کم خوانده و گفت که پرسونل آن، به اساس تشکيل قبلى است و فعلا کفايت نمى کند.

ناصرى به پژواک گفت که قراردادهاى سه ساله با ارگان هاى ذيربط ، براى شفاخانه چند ماه بعد صورت مى گيرد، از مسوولين مى خواهد که در اين قرارداد، نه تنها که شفاخانۀ حوزوى را منظور نمايد، بلکه منظورى آنعده شعبات صحى نيز به توجه جدى نياز دارد که اکنون فعال نيست.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر