زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست خبری شبكه اصلاح و تغيير «جوزای ۹۷؛ پایان کار حکومت و آینده مبهم انتخابات»

author avatar
25 Feb 2018 - 15:27
author avatar
25 Feb 2018 - 15:27

شبکه ‌اصلاح و تغییر به عنوان یکی از جریان‌های ملى و سیاسی - مدنى نسل نو با درک و تامل بر وضعیت نامناسب کشور و آینده مبهم انتخابات نکات چندی را منحیث موقف رسمی خویش با رسانه‌های ملی و بین‌المللی و ملت شریف افغانستان شریک می‌کند.

از آنجایی‌که طرح حکومت وحدت ملی به صفت تنها نسخه‌ی موجود برای جلوگیری از بحران مطرح گردید بود، تمامی جریان‌های سیاسی و شهروندان افغانستان رضایت نسبی خويش را نسبت به آن نشان دادند، اما علاوه بر چالش عدم مشروعیت حکومت طرح برگزارى انتخابات نامعلوم و در ابهام سياسى باقی ماند.

انتخابات و مردم سالارى یکی از ارزشمند‌ترین دست‌آوردهای مردم افغانستان و جامعه جهانی در سال های اخیر بوده است، اما ادامه‌ی حکومت غیر قانونی وحدت ملی و آينده مبهم انتخابات در حال از بين بردن شیرازه‌ی دموکراسی است. چهار سال از عمر حکومت وحدت ملی می‌گذرد، اما هنوز زد و بند‌های درونی حکومت بر سر تقسیم قدرت به پايان نرسيده و تنش‌های سیاسی بيشتر اوج گرفته است.

 بحران عدم مشروعيت و تنش هاى درونى حكومت تصامیم و اجراآت حکومت را متاثر ساخته و دامنه تنش‌های قومی، زبانی و گروهی را گسترده‌تر ساخته است. مدیریت ضعیف و اقدامات تنش‌آلود حکومت سبب گردیده تا بحران‌های سیاسی، تفرقه قومى، لسانى، حزبى، دامنه نا امنی و... بیشتر شود.

شبکه اصلاح و تغییر به این باور است که انتخابات یگانه راه حفظ نظام و تسهیل در مشارکت سیاسی شهروندان و میکانیزم موثر در جهت مشروعیت سیاسی حکومت می‌باشد، اما شبكه اصلاح و تغيير نگران ازين است که عمر حکومت وحدت ملی مطابق به ماده ۶۱ قانون اساسی کشور بیشتر از دو ماه و اندى دیگر نمانده است و در کنار قوه‌ی مقننه‌ی غیر قانونی، حکومت غیر مشروع و نظام سیاسی با مشروعیت ضعیف در مقابل اراده‌ی مردم افغانستان خواهد ایستاد. شبكه اصلاح و تغيير نگران است كه حکومت وحدت ملی هیچ‌گونه فعالیت‌ محسوس در قسمت برگزاری انتخابات و یا برنامه‌ی مشخصی امنیتی برای برگزاری انتخابات روی دست ندارد. دوستان جامعه جهانی و متحدین مردم افغانستان بدانند که تلاش‌های بیشتر از یک دهه مبارزات برای برقراری مردم سالارى در حال از بین رفتن است. ایجاد هر گونه بحران و وضعیت شکننده کشور متوجه حکومت وحدت ملی و متحدین بين المللى مردم افغانستان خواهد بود.

در اخير شبكه اصلاح و تغيير تاكيد مىدارد كه حكومت وحدت ملى توان و اراده برگزارى انتخابات شفاف را ندارد و از دوستان جامعه جهانى و متحدين مردم افغانستان ميخواهد كه در راستاى برگزارى انتخابات، انتقال مديريت سياسى و تشكيل دولت قانونى اقدام كنند و ملت افغانستان را يارى رسانند.

بااحترام

دفتر سخنگویی شبکه اصلاح و تغییر- کابل- افغانستان

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر