زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“مراسم حج را بدون سعودى کشور ديگر مديريت کرده نمى تواند”

“مراسم حج را بدون سعودى کشور ديگر مديريت کرده نمى تواند”

author avatar
26 Feb 2018 - 17:44
“مراسم حج را بدون سعودى کشور ديگر مديريت کرده نمى تواند”
author avatar
26 Feb 2018 - 17:44

کابل (پژواک، ۷حوت۹۶): عربستان سعودى، مراسم حج وعمره را به شکل درست مديريت کرده مى تواند؛ سپردن امور مديريت اين مراسم به کدام کشور سوم، کار ناممکن است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ وزارت عربستان سعودى مى گويد که از صدها سال بدينسو، از حرمين شرفين به شکل درست و سالم حفاظت کرده و تمامى سهولت ها براى زايرين اين اماکن مقدس را فراهم نموده است.

منبع گفته است که بزرگترين پروژه توسعۀ حرمين از سوى سلمان بن عبدالعزيز شاه فعلى اين کشور آغاز شده؛ تا زمينۀ زيارت به تمامى مسلمانان جهان مساعد گردد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ سعودى گفت که با تطبيق پروژه توسعۀ حرمين، تعداد زايرين حج وعمره در اين محلات مقدس، با گذشت هر سال بيشتر خواهد شد و اين مراسم، بدون کدام مشکل برگزار خواهد شد.

به اساس معلومات منبع، کار بر پروژۀ ايجاد خط ريل از مکۀ مکرمه تا مدينۀ منوره به ارزش ۶۰ ميليارد ريال سعودى، به منظور فراهم نمودن سهولت هاى بيشتر براى زايرين جريان دارد.

اما حکومت سعودى مى گويد که آنها هيچ گاه اجازه نمى دهند که مراسم حج و عمره را سياسى نمايند و با اين کار شديداً مخالفت دارند.

آنها افزوده اند که مراسم حج و عمره را از صدها سال بدينسو، به شکل درست مديريت کرده و در اين راستا تجارب وسيع و کافى دارند.

حکومت سعودى مى گويد اينکه حج رکن پنجم اسلام است، پس براى امنيت زايرين در جريان ادا کردن آن، از هيچ نوع اقداماتى دريغ نخواهند کرد.

اين منبع، با اشاره به روابط افغانستان و سعودى گفته است که اخيراً روابط هر دو کشور در بخش هاى مختلف توسعه يافته است.

سعودى گفته است که حکومت افغانستان، از اقدامات آنها در بخش امنيت و ساير موارد مراسم حج، حمايت مى کند و با سياسى ساختن اين مراسم نيز مخالف است.

منبع گفته است که مراسم حج و عمره و خدمت زايرين، از اولويت هاى حکومت سعودى است، که در اين بخش به نقش و خدمات مهم خود ادامه مى دهد.

وزير اطلاعات و فرهنگ سعودى به پژواک گفته است که خادم الحرمين الشريفين شاه اين کشور، با تمام توان خود تلاش مى کند که سهولت هاى خوبترى را براى زايرين حج مهيا کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر