زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امريکا از مذاکرات صلح بین‌الافغانی به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرد

امريکا از مذاکرات صلح بین‌الافغانی به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرد

author avatar
1 Mar 2018 - 16:40
امريکا از مذاکرات صلح بین‌الافغانی به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرد
author avatar
1 Mar 2018 - 16:40

کابل (پژواک، ١٠ حوت ٩٦): رئیس دفتر شورای امنیت امريکا برای آسیای مرکزی و جنوبی، ضمن اينکه پیام‌های رئیس‌جمهور غنى را در کنفرانس مذکور برای صلح و ثبات افغانستان مفید دانست، از مذاکرات صلح بین‌الافغانی به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرد.

در خبرنام اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز با هیئت ایالات متحدۀ امریکا به ریاست دکتر لیزا کورتیس رئیس دفتر شورای امنیت برای آسیای مرکزی و جنوبی در قصر گل‌خانه دیدار کرد.

منبع مى افزايد که لیزا کورتیس برگزاری موفق‌آمیز کنفرانس پروسه کابل را به رئیس‌جمهور غنی و مردم افغانستان تبریک گفته و پیام‌های اساسی سخنان رئیس‌جمهور را در کنفرانس مذکور برای صلح و ثبات افغانستان مفید دانست.

وی گفت که کشورش متعهد به تطبیق ستراتیژی امریکا برای افغانستان و آسیای جنوبی است  و از مذاکرات صلح بین‌الافغانی به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

او افزود، ایالات متحدۀ امریکا هم‌چنان به همکاری‌هایش با افغانستان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های انکشافی و اقتصادی ادامه خواهدداد.

رئیس‌‎جمهور غنی از اشتراک هیئت ایالات متحده امریکا در کنفرانس پروسه کابل تشکری کرد و گفت، ستراتیژی امریکا برای افغانستان و آسیای جنوبی فرصت‌های تغییر را  در منطقه ایجاد کرده است و با همآهنگی و همکاری مشترک باید از این فرصت‌ها جهت تأمین امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه استفاده اعظمی صورت گیرد.

وى افزود، افغانستان به موقعیت قبلی خود در منطقه باز می‌گردد و درحال مبدل‌شدن به مرکز همکاری و چهار راه منطقه است که آغاز کار پروژه تاپی، تاپ و فایبر نوری نمونۀ بارز آن می‌باشد.

او علاوه کرد که منافع مشترک ملت‌ها و کشورها  برای حفظ تامین امنیت، ثبات، رشد اقتصادی و مستحکم‌شدن روابط دوستانه موثر می‌باشد. 

داکتر لیزا کورتیس از تلاش مردم و قربانی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مبارزه با تروریزم ستایش کرد و افزود، این نیروها تنها برای امنیت افغانستان نه بلکه برای امنیت، ثبات و دفاع منطقه و جهان می‌جنگند، پس باید در راستای مبارزه با تروریزم حمایت گسترده از آنان صورت گیرد.

وی اضافه کرد که افغانستان نه تنها در زمینۀ مبارزه با تروریزم بلکه در راستای رشد اقتصادی، انکشافی، زیربنایی، اصلاحات، حاکمیت قانون، تامین حقوق زنان و بخش‌های دیگر نیز کامیابی و دستآوردهای خوبی دارد.

رئیس‌جمهور غنی از کمک و همکاری‌های جامعه‌جهانی به ویژه ایالات متحده امریکا با افغانستان در زمینه‌های مختلف ستایش کرد و تصریح نمود که ما به حمایت مردم و متحدین بین‌المللی خود به صلح، ثبات و پیشرفت که خواست اساسی مردم ما است دست خواهیم یافت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر