زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افزايش جرايم جنايى، شهريان فراه را نگران کرده است

author avatar
3 Mar 2018 - 14:58
author avatar
3 Mar 2018 - 14:58

فراه (پژواک، ١٢ حوت ٩٦): برخى باشنده هاى شهر فراه، از جرايم جنايى چون سرقت و غيره، توسط افراد مسلح ناشناس در اين شهر، شکايت دارند و از ارگان هاى امنيتى مى خواهند که جلو اين جرايم را بگيرند.

فریداحمد باشنده ناحيه سوم امنيتى شهر فراه، در گفتگو با آژانس خبرى پژواک مدعى شد که در اين اواخر، جرايم جنايى در اين شهر افزايش يافته است.

به گفته او، حدود يک ماه پيش حوالى ساعت شش شام، شمارى از دزدان مسلح، موتر او را در مقابل منزلش از او گرفتند و فرار کردند.

او افزود که حدود يک هفته پيش؛ دزدان، اموال موبايل فروشى او را که ارزش مجموعى آن به حدود دوصد هزار افغانى مى رسيد، در مرکز اين شهر به سرقت بردند.

محمدعارف باشنده ناحیه پنجم شهر فراه، گفت: «حدود یک ماه پيش زمانی که ساعت هفت شام به طرف خانه مى رفتم، دزدان مسلح نقاب پوش، در مقابل دوارزه منزلم موترم را از من گرفتند.»

يک تن از خبرنگاران محلى در اين ولايت که نخواهست نامش در گزارش ذکر شود، گفت که شمارى از زورمندان در اين ولايت، افراد مسلح تحت نام «محافظ» دارند.

او بدون ذکر نام کدام زورمندى، وجود اين چنين افراد مسلح را نگران کننده دانسته گفت: «افراد زورمند و مربوط مافيا» او را تهدید به مرگ کرده اند.

وی افزود: «حدود یک ماه قبل، در مورد فروش مواد مخدر گزارش تهیه می کردم که حین برگشت از ساحات فروش مواد مخدر، یک تن از فروشندگان این مواد با چند تن از افرادش که همه مسلح با کلاشنکوف بودند، آمده و به من گفت که اگر نشر چنین گزارش ها را ادامه بدهید، روز خوبی نخواهی دید.»

این خبرنگار افزود که به همين دليل نمى خواهد بعد از اين روى گزارش هاى مربوط به مواد مخدر کار کند؛ زيرا زندگى او در خطر مى افتد.  

بریالی غفاری فعال مدنی در فراه، بدون ارايه جزييات ادعا کرد که بیشترین افراد مسلح غیر مسوول در شهر فراه، کسانی اند که با برخى مقام هاى اين ولايت رابطه دارند؛ زيرا به گفته او، افراد عادى نمی توانند سلاح با خود حمل کنند.

بریالی مدعى است که در حدود یک ماه اخیر، سه تن در مرکز شهر فراه، از سوى افراد مسلح ناشناس کشته شده و روزانه حدود ده مورد دزدى موتر، موترسايکل و يا دکان رخ مى دهد.  

محمد داوود حقیار یک تن دیگر از فعالان مدنی فراه، ادعا کرد که در دو ماه اخیر در مرکز شهر فراه، بیش از هفتاد موتر و موترسایکل دزدی شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر