زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اطفال در ننگرهار با ١٨ نوع کار شاقه مواجه هستند

اطفال در ننگرهار با ١٨ نوع کار شاقه مواجه هستند

author avatar
4 Mar 2018 - 20:11
اطفال در ننگرهار با ١٨ نوع کار شاقه مواجه هستند
author avatar
4 Mar 2018 - 20:11

جلال آباد (پژواک، ١٣ حوت٩٦): رئيس کار و امور اجتماعى ولايت ننگرهار می گويد که اطفال اين ولايت با ١٨ نوع کار شاقه مواجه هستند اما این اداره به تلاش خود براى جلوگيرى اطفال از کارهاى شاقه  سرعت بخشيده است.

عبدالحکيم شيرزاد این موضوع را امروز در نشستی که به  بخاطر تشریح دست آوردها و فعاليتهاى اين رياست برگزار شده بود، بيان کرد.

وى افزود که اطفال در سه منطقه ولایت ننگرهار  کارهاى شاقه را انجام می دهند که به موجب آن با تهديدات زيادی مواجه هستند.

به اساس معلومات رئيس کار او امور اجتماعى، شهر جلال آباد، داشهاى خشت منطقه سرخرود و شهرک سرحدى تورخم از جمله مناطقی به شمار می رود که در آن اطفال با ١٨ نوع کار سنگين مواجه می باشند.

به گفته این مسؤل محلی، کار کردن در داشهاى خشت، کا با کراچى، انتقال بارهاى سنگين، کار کردن در آهنگرى و نانوایی از جمله این کارهای شاقه است.

شيرزاد افزود که اداره کار و امور اجتماعی، چهار سال قبل سروی را بخاطرى کاهش و جلوگيرى اطفال از کارهاى سنگين انجام داده بود و از همان زمان بدينسو تلاشهاى خود را در این راستا آغاز کرد، اما فقر، بيسوادى و نبود کار موانع اصلی در این زمینه بوده است.

رئيس کار و امور اجتماعى ننگهرهار خاطر نشان کرد که مراکز سيار علمى، صحى و حفاظتى بخاطر جلوگيرى از انجام کارهای شاقه توسط اطفال در داشهای خشت سرخرود ایجاد شده است  و خانواده هاى اطفال وادار شده اند کار کودکان را از دوازده ساعت به شش ساعت کاهش دهند.

وى در مورد کم کردن کارهای شاقه اطفال در شهرک تورخم گفت که  در این شهرک حدود دو هزار طفل مصروف انجام کارهای شاقه هستند اما ریاست کار و امور اجتماعی در راستای آموزش کودکان برای خودداری از انجام این گو.نه کارها توجه لازم داشته است.

عبدالحکيم شيرزاد گفت که براى اين اطفال برنامه آموزش انجام کارهاى آسان  راه اندازی شده است و همچنان براى آنان زمينه کار نيز مساعد گرديده است.

وى می گويد که از اين جمله سال گذشته ١٧٣٩ تن از جمله زنان و مردان بعد از کسب آموزش هاى حرفه یی و بدست آوردن وسايل کار، بخاطر کار به بازار  معرفی شده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر