زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ننگرهار ١٣ هزار زن مصروف تجارت اندي

در ننگرهار ١٣ هزار زن مصروف تجارت اندي

author avatar
4 Mar 2018 - 14:53
در ننگرهار ١٣ هزار زن مصروف تجارت اندي
author avatar
4 Mar 2018 - 14:53

جلال آباد (پژواک، ١٣ حوت ٩٦): رياست امور زنان ولايت ننگرهار مى گويد که حدود ١٣ هزار خانم، مصروف تجارت در اين ولايت اند و علاوه بر آن، رهبرى برخى شرکت هاى کوچک را بر عهده دارند.

اما خانم ها مى گويند که بخش هاى قالين و صنايع دستى، در تجارت خيلى محدود شده و تاکيد دارند که علاوه بر اين، در بخش هاى ديگر تجارتى نيز به آنها سهولت ها فراهم گردد.

تاجران زن، انتقاد و شکايت دارند که به توليدات صنايع دستى زنان بازاريابى نشده، که در اثر آن مشکلات در برابر پيشرفت اين صنعت بيشتر شده است.

انيسه عمرانى رييس امور زنان ننگرهار گفت که شمارى از خانم ها، رهبرى امور تجارتى خود را بر عهده دارند و براى موثريت کارهاى خود آنها نيز تلاش دارند که همکارى ادارات کمک دهنده را جلب نمايند.

او افزود: "حدود يک هزار خانم، با قالين بافى و دو هزار ديگر مصروف ساخت تاراند، ساير شرکت هاى کوچک نيز وجود دارد که در راس آن نيز خواهران ما قرار دارند، صنايع ياد شده مختلف اند که شامل پرده دوزى و ساخت بستره هاى اطفال و اشياى مختلف است."

موصوف نیز تاييد کرد که کارهاى انجام شده براى خانم ها در بخش تجارت کفايت نمى کند و تاکيد نمود که بيشتر شدن نقش زنان در بخش تجارت، به کار بيشتر نياز دارد.

خانم عمرانى افزود که يک مارکيت را به هدف توسعۀ تجارت خانم ها، در باغ بى بى سايرۀ شهر جلال آباد اعمار نموده که به زودى افتتاح خواهد شد.

او افزود: "ما خوش هستيم؛ اما قناعت نمى کنيم، هر چند تغييرات زياد در بخش هاى سياسى، اجتماعى و اقتصادى زنان ديده مى شود؛ اما ما قصد کرديم که خانم ها بايد در فابريکات نيز سهم داشته باشند."

شمارى از خانم ها با ايجاد شرکت ها علاوه بر بهبود وضعيت اقتصادى خود، به ساير خانم ها نيز زمينۀ کارى را مساعد نموده اند.

شريفه احمدزى يکى از خانم هاى ياد شده است که سال ها قبل، يک شرکت قالين بافى ايجاد نموده و حدود سه هزار خانم ها با وى کار مى کنند.

موصوف گفت لازم است که امکانات براى تجارت خانم ها بيشتر گردد؛ چرا که فعلا تجارت خانم ها در اين لايت خيلى محدود است.

خانم احمدزى در مورد خودش گفت:"وقتیکه کارخود را آغاز مى کردم، سرمايه نداشتم، از دفتر آريانا دو لک کلدار را قرض الحسنه گرفتم، عوض شان را از ما نمى خواست، با همان دو لک کار خود را آغاز نمودم، اکنون بازار خوب داريم، يک نمايندگى ما در ميدان وردک، يکى در کندهار و دفتر مرکزى ما در جلال اباد فعاليت دارد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر