زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فوزى: سال روان پُرچالش ترين سال برای نيروهای امنيتی بوده است

فوزى: سال روان پُرچالش ترين سال برای نيروهای امنيتی بوده است

author avatar
4 Mar 2018 - 17:59
فوزى: سال روان پُرچالش ترين سال برای نيروهای امنيتی بوده است
author avatar
4 Mar 2018 - 17:59

ميمنه (پژواک،١٣حوت ٩٦): والى فارياب، سال روان را براى نيروهاى امنيتى اين ولايت، يک سال پرچالش خوانده و مى گويد که مخالفان مسلح با همکارى استخبارات منطقه، براى برهم زدن امنيت و ثبات فارياب تلاش هاى زياد کردند.

محمد همايون فوزی والی فارياب که در مراسم تجليل از نهم حوت روز ملى نيروهاى امنيتى در شهر ميمنه صحبت مى کرد، ضمن آنکه از قهرمانی و قربانی نيروهای امنيتی ستايش کرد؛ گفت که سال ١٣٩٦ پُرچالش ترين و خطرناکترين سال برای نيروهای امنيتی بوده است.

فوزی افزود که سازمان های استخباراتی منطقه تلاش کردند که از طريق مزدوران داخلی شان ثبات و امنيت نسبی را به مخاطره بيندازند، جنايات نابخشودنی را انجام دادند، صدها خانواده فاريابی را به ماتم نشاندند؛ اما نيروهای امنيتی تلفات سنگين را به آنان وارد نمودند که در يکسال گذشته سابقه نداشت.

فوزی گفت: "يکسال می شود شاهراه ميمنه – اندخوی، به روی رفت و آمد کارمندان دولتی مسدود است. در حد توان کوشيدم اين مسیر باز شود، عمليات برای پاکسازی ساحات از وجود مخالفين ادامه دارد؛ اما از رئيس جمهور و مقام های مسئول مى خواهم که بخاطر بازگشايی شاهراه نمبر يک، در تجهيز و اکمالات نيروهای امنيتی توجه بيشتر نمايند تا نگرانی مردم خاتمه يابد."

جنرال جنت گل کروخيل قوماندان لوای اول قول اردوی ٢٠٩ شاهين، در اين مراسم گفت که  ارگانهای امنيتی، پلان های دقيق و سنجيده شده يی را اتخاذ کرده اند؛ تا صلح نسبی را به مردم فارياب تامين نمايند.

ازسويى هم مولوی گل احمد لطفی رييس ارشاد، حج و اوقاف فارياب و مولوی اسدالله جمالی رييس کميته صلح فارياب، حمايت از نيروهای امنيتی را وجيبۀ همه اقشار جامعه دانسته از عالمان دين خواستند که وظيفۀ نيروهای امنيتی، دفاع از استقلال و تماميت ارضی و نواميس ملی را از طريق منابر و مساجد به مردم ابلاغ نمايند.

آنان جنگ طالبان عليه دولت افغانستان را، نامشروع خوانده از آنان خواستند که از کشتار مردم و تباهی کشور دست بردارند.

از نهم حوت روز ملی نيروهای امنيتی، طی مراسم خاص در شهر ميمنه تجليل صورت گرفت، که در آن علاوه بر رهبری ملکی و نظامی، قوماندانان نيروهای خيزش مردمی، مسئولين احزاب، نماينده گان مردم در شورای ولايتی، عالمان دين، متنفذين قوم، فعالين مدنی، رؤسای ادارات، زنان، و ورزشکاران شرکت نموده از فداکاری و ايستاده گی نيروهای امنيتی ستايش کرده و آنان را مورد تشويق و تقدير قرار دادند.

گفتنى است که مراسم تجليل از روز نيروهای امنيتی، با رژۀ نظامی و نمايش ورزشی خاتمه يافت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر