زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسابقات بولینگ دختران در کابل برگزار شد

مسابقات بولینگ دختران در کابل برگزار شد

author avatar
5 Mar 2018 - 16:19
مسابقات بولینگ دختران در کابل برگزار شد
author avatar
5 Mar 2018 - 16:19

کابل (پژواک، ۱۴حوت۹۶): نخستین دور رقابت های دانشجویی دختران پوهنتون های کابل در رشته "بولینگ"، به منظور گزینش چهره های برتر این رشته برگزار شد.

ادریس فاروقی رئیس فدراسیون بولینگ، به آژآنس خبری پژواک گفت که این مسابقات، امروز از سوی فدراسیون بولینگ، به پیشواز روز جهانی زن(هشتم مارچ) و با شعار "زن، نماد مهر" برگزار شده است.

وی افزود: "این رقابت ها برای رشد بازی بولینگ و انتخاب ورزشکاران بانوی برتر در این رشته، راه اندازی  شده است."

فاروقی افزود که در این رقابت ها ۱۶ ورزشکار بانو از پوهنتون های کاردان، مشعل، کاتب و تعلیم و تربیه شرکت کرده اند.

رئیس فدراسیون بولینگ گفت که به زودی مسابقات بزرگتر با عنوان جام گل سرخ، در شهر مزار برگزار خواهد شد و تلاش می شود این برنامه در دیگر مناطق کشور نیز اجرا شود.

وی گفت: "سه ماه از ایجاد فدراسیون بولینگ می گذرد و توانستیم در این مدت، عضویت فدراسیون آسیایی و جهانی را به دست بیاوریم و به زودی ورزشکاران ما جهت اشتراک در مسابقات بیرون مرزی عازم هند خواهند شد."

حفیظ الله ولی رحیمی رئیس تربیت بدنی و ورزش گفت که بولینگ، یک ورزش جدید در کشور است و نیاز است برای توسعۀ آن به صورت جدی توجه شود.

وی گفت: "برگزاری رقابت های این رشته در کابل آن هم با حضور بانوان، نشان می دهد که جوانان و نوجوان زیادی، به این رشته علاقه دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند."

در پایان این رقابت‎ها، مرسل از پوهنتون کاردان برسکوی قهرمانی ایستاد، شهیره شهید از پوهنتون تعلیم و تربیه دوم شد و زحل از پوهنتون کاتب نیز به مقام سوم دست یافت.

مرسل گفت: "جای افتخار است که اولین بار مسابقات بولینگ برگزار می شود و خوش هستم که توانستم مقام اول را به دست آورم."

وی گفت که هر چند زمینه تمرین برای ورزشکاران این رشته به ویژه برای بانوان، کمتر است؛ اما آنان توانسته اند با پرداخت هزینه زیاد مالی، آموزش ببینند و تمرین های لازم را انجام دهند.

مرسل، از ریاست تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک خواست تا بخاطر توسعۀ بیشتر این رشته در کشور و فراهم آوری تسهیلات برای ورزشکاران به صورت جدی اقدام کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر