زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“حکومت به وعده هایش در قبال حقوق زنان عمل نکرده است”

“حکومت به وعده هایش در قبال حقوق زنان عمل نکرده است”

author avatar
6 Mar 2018 - 16:27
“حکومت به وعده هایش در قبال حقوق زنان عمل نکرده است”
author avatar
6 Mar 2018 - 16:27

کابل(پژواک،۱۵حوت۹۶): حزب ملت متحد افغانستان، در تجلیل از روز همبستگی زنان (هشتم مارچ)، بر همبستگی زنان تاکید کرده گفت که حکومت به وعده هایش در قبال حقوق زنان عمل نکرده است.

حزب ملت متحد افغانستان به رهبری عبدالرحیم ایوبی نماینده مردم کندهار در ولسی جرگه، امروز طی محفلی با اشتراک دو صد تن در کابل، از روز همبستگى زنان تجليل کرد.

ایوبی گفت: «وقتی ما زنان و دختران دیگران را به فعالیت های سیاسی و اجتماعی تشویق می کنیم، باید دختر، مادر و زن خود را در چهار دیواری خانه های خود به نام غیرت و فرهنگ افغانی و اسلامی قید نکنیم، من هم به خاطر اینکه از خود آغاز کرده باشم، امروز مادر، خواهر و همسرم در کنارم است و مشترکا کار می کنیم.»

به گفته موصوف، حزب ملت متحد افغانستان، با امکاناتی که در دست دارد، تلاش مى کند تا علیه بیسوادی و تبعیض مبارزه کند و زمینۀ کار را برای جوانان به خصوص زنان فراهم کند.

موصوف از زنان خواست تا در برابر نابسامانی هايى که وجود دارد، مبارزه و مقاومت کنند و همبستگی شان را حفظ کنند؛ تا با زنان برخورد تبعیض آمیز نشود.

او از حکومت انتقاد کرده افزود: «هر آنچه رهبران با زنان تعهد کرده بودند، تا کنون در عمل پیاده نشده و حتی حضور زنان در سطوح رهبری با ایجاد حکومت وحدت ملی کاهش یافته است.»

مریم آروین بارکزی یک تن از فعالان مدنی نيز در سخنرانى اش در اين مراسم، از حکومت انتقاد کرد و گفت: «در اول چهار زن در کابینه و دو زن به حیث والی داشتیم؛ اما حضور زنان عقب گرد داشته است.»

در حال حاضر، دلبر نظرى به حيث وزير امور زنان و سلامت عظيمى به حيث وزير مبارزه با موادمخدر و نرگس نهان به حيث سرپرست وزارت معادن و پتروليم کار مى کنند و واليان تمام ولايات مردها مى باشند.

نهان قبلا به حيث نامزد اين وزارت معرفى شد؛ اما راى اعتماد ولسى جرگه را از آن خود نکرد.

بارکزى گفت که زنان افغان نه تنها در خانه، بل در اجتماع و حتی در حکومت با مشکلات روبرواند و تاکنون کدام کار چشم گیری براى آنان صورت نگرفته است.

او افزود که زنان افغان نیز متحد نیستند.

وى با اشاره به رد نامزدى نهان از سوى ولسى جرگه افزود: «اگر زنان در ولسی جرگه اتحاد می داشتند، حتما وزیر معرفی شده زن، رای می گرفت.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر