زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يگانه څارنوال زن در کندهار دوسيه هاى نسبتى زنان را بررسى مى کند

يگانه څارنوال زن در کندهار دوسيه هاى نسبتى زنان را بررسى مى کند

author avatar
8 Mar 2018 - 15:32
يگانه څارنوال زن در کندهار دوسيه هاى نسبتى زنان را بررسى مى کند
author avatar
8 Mar 2018 - 15:32

کندهار (پژواک، ١٧حوت ٩٦): يگانه څارنوال زن در کندهار، دوسيه هاى نسبتى زنان را در حالى بررسى مى کند که سطح خشونت با زنان در اين ولايت نيز بلند است.

څارنوال زينب فايض، ٢٨ سال سن دارد که از دو سال گذشته بدينسو، در اين بخش کار مى کند و تاکنون ده ها دوسيۀ مربوط زنان را بررسى کرده است.

زينب فايض در اداره اى وظيفه اجرا مى کند که اکثريت همکارانش مرد هستند.

موصوف در مصاحبۀ ويژه به مناسبت هشتم مارچ يا روز جهانى زن گفت که انجام دادن کار در همچو يک محيط مشکل است؛ اما خوشحال است که در بخش انصاف و عدالتخواهى براى خانم ها کار مى کند.

فايض که فارغ التحصيل پوهنځى شرعيات است گفت که قبل از اين، هيچ څارنوال زن در اين ولايت وظيفه نداشت و زنان نيز با مشکلات زياد در بخش دعواهاى حقوقى خود مواجه بودند. از همينرو تصميم گرفت که در اين راستا کار نمايد.

 

موصوف که مادر دو اولاد است افزود: هر چند رفتن به کندهار در شرايط موجود، عارى از مشکلات و خطر نيست؛ اما تا حد زيادى از اين تهديدها نترسيده است.

به گفتۀ او، خود او نيز يک زن است و نسبت به مردان، مشکلات زن ها در يک جامعۀ سنتى  کشور را به شکل درست درک کرده مى تواند.

خانم فايض گفت که در اين مورد، موضوع احساسات و راز هاى محرم متضررين و متهمين زن مطرح است، که آن را در جريان تحقيقات به يک مردم گفته نمى توانند؛ اما در گفتن آن به همجنس خود آزاد است.

او گفت: "وقتيکه يک خانم متضرر يا متهم، گفته هاى دل خود را در جريان بررسى دوسيه گفته نتواند يا هم رازهاى محرم خود را بيان نکند، آيا امکان دارد که دوسيه اش به شکل درست بررسى گردد و يا هم در حق وى فيصلۀ عادله صادر شود؟"

به باور زينب فايض، حضور او در کندهار باعث شده که به اکثريت پرونده هاى خانم ها  رسيدگى شود و بالاخره عدل و انصاف برقرار گردد.

او افزود که از يک سال گذشته بدينسو، بيش از ٥٠ دوسيۀ خشونت با زنان در اين ولايت را بررسى کرده و در دستگيرى ٢١ تن کمک کرده که در خشونت با زنان متهم شناخته شده بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر