زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشگاه عکس به مناسبت قیام ۲۴ حوت هرات راه اندازی شد

نمایشگاه عکس به مناسبت قیام ۲۴ حوت هرات راه اندازی شد

author avatar
12 Mar 2018 - 17:54
نمایشگاه عکس به مناسبت قیام ۲۴ حوت هرات راه اندازی شد
author avatar
12 Mar 2018 - 17:54

کابل (پژواک، ٢۱ حوت٩۶): به پیشواز ۳۹مین سالگرد قیام ۲۴ حوت هرات، نمایشگاه عکس در مورد این رویداد بزرگ راه اندازی شد.

در این نمایشگاه سه روزه که در تالار علامه صلاح الدین سلجوقی شهر هرات برگزار شده است، ۳۵۰ عکس، و همچنان کتاب، مجله و فلم های مرتبط و یا تهیه شده در مورد این رویداد، به نمایش گذاشته شده است.

محمد آصف رحیمی والی هرات، در این نمایشگاه که با حضور شماری از مسئولان محلی و چهره های جهادی و فرهنگیان گشایش یافت، بر اهمیت گرامیداشت روزهای تاریخی کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به قیام ۲۴ حوت مردم هرات گفت: "این یک واقعیت است و نیاز است که از همچو روزهای تاریخی و دوره جهاد و مقاومت مردم افغانستان یادبود شود."

به گفته والی هرات، تدابیر جدی برای برگزاری مراسم گرامیداشت این رویداد تاریخی گرفته شده است.

اسماعیل خان از چهره های جهادی که در گشایش نمایشگاه شرکت کرده بود گفت: "روز ۲۴حوت، روز افتخار، عزت وسربلندی ملت افغانستان است و این روز برای همه عزیز وگرامیست."

شیر آقا یک تن از باشندگان هرات گفت: "مردم و دولت افغانستان نباید مقام شهدا و خانواده های شهدا را فراموش کنند و باید با آنان همکاری کنند."

محمد الدین یکی دیگر از بازدید کنندگان این نمایشگاه گفت: "ما از دولت توقع داریم که به خانواده های شهدا رسیدگی کند؛ اکثر خانواده های شهدا سرپناه و غذا برای خوردن ندارند."

از قیام ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷، هرساله در هرات گرامیداشت می شود. در آن روز مردم هرات علیه دولت کمونیستی راهپیمایی کردند و گفته می شود که نیروهای امنیتی، این قیام را سرکوب کرده و "هزاران" تن در این روز و حوادث مرتبط با آن، جان باخته اند.

طبق اعلام مسئولان محلی، قرار است امسال از این روز در تپه شهدای گمنام در شمال شهر هرات که محل "گورهای دسته جمعی" قیام کنندگان است، گرامیداشت شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر