زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج هزار طفل در بدخشان از تطبيق واکسين پوليو باز مى مانند

author avatar
12 Mar 2018 - 16:27
author avatar
12 Mar 2018 - 16:27

فيض آباد (پژواک، ٢١حوت٩٦): مسئول سازمان صحی جهان در بدخشان، از بازماندن پنج هزار طفل از تطبیق واکسین پولیو، اظهار نگرانی کرد.

 اسدالله نعیمی مسوول سازمان WHO دربدخشان که در مراسم آغاز دور اول کمپاين بهارى واکسين پوليو صحبت ميکرد، گفت که  اين کمپاين براى سه روز در١٩ ولسوالى آن ولايت ادامه خواهد داشت.

وى اظهارنگرانى کرد که از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۵۰۰۰  طفل درشش کلستر در ولسوالیهای راغستان وکوهستان اين ولايت، درپى مخالفت هاى طالبان، از تطبیق واکسین پولیو بازمانده اند.

نعیمی در ادامۀ صحبت هايش گفت که درسال ۲۰۱۷ در اثرمخالفت طالبان درولسوالی وردوج  ۶۰۰۰  طفل از واکسین پولیو بازمانده بودند، که خوشبختانه دراثر تلاشهاى تیم WHO ٬ ریاست صحت عامه ومقام ولایت  بدخشان، در ولسوالی وردوج، امروز کمپاین تطبیق واکسین پولیو برای بیش از۶۰۰۰ طفل آغاز گردید.

موصوف درعين حال اظهارنگرانى کرد که درولسوالی های را غستان وکوهستان اين ولايت، مشکل هنوزهم پابرجاست وازسال ۲۰۱۶ تاکنون ٥هزار طفل دراین دو ولسوالی از تطبیق واکسین پولیو بازمانده اند.

بربنياد معلومات منبع، مهاجرت هايی که از مناطق آلوده به ویروس پولیوصورت میگیرد، سبب خواهد شد تا این اطفال که واکسين نشده اند، مصاب به پولیو گردند.

وی افزود که هرچند از سال ۲۰۰۲ تاحال کدام واقعه پولیو در بدخشان دیده نشده است؛ با آنهم مهاجرت هايی که از پاکستان صورت میگیرد وعودت دوباره آنها به منطقه، امکان سرایت مرض پولیو را بیشتر میسازد.

مسوول سازمان WHO  ميگويد که تلاش خواهند کرد تا از طریق مقام ولایت وعلمای دین و موسفیدان محل، طالبان مستقر در ولسوالیهای راغستان وکوهستان اين ولايت را وادارکنند تا اجازه بدهند که تیم های سیار و رضاکار ریاست صحت عامه به منطقه رفته وبرای اطفال آن مناطق واکسین پولیو را تطبیق نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر