زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امريکا از پیشنهاد صلح دولت افغانستان با طالبان پشتیبانی می‌کند

امريکا از پیشنهاد صلح دولت افغانستان با طالبان پشتیبانی می‌کند

author avatar
13 Mar 2018 - 18:06
امريکا از پیشنهاد صلح دولت افغانستان با طالبان پشتیبانی می‌کند
author avatar
13 Mar 2018 - 18:06

کابل (پژواک، ٢٢ حوت ٩٦): وزير دفاع امريکا ميگويد که از پیشنهاد صلح افغانستان با طالبان، و پیشنهاد مذاکرات دولت با دولت با پاکستان در کنفرانس پروسۀ کابل، پشتیبانی می‌کند.

در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که موصوف اين اظهارات را امروز در ديدار با محمد اشرف غنى رئيس جمهور ابراز داشته است.

منبع افزوده است که محمد اشرف غنی، بعد از ظهر امروز جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا را که در رأس یک هیات عاليرتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، به حضور پذیرفت.

منبع به نقل قول از وزير دفاع امريکا گفته است: "ایالات متحدۀ امریکا از پیشنهاد صلح افغانستان با طالبان و پیشنهاد مذاکرات دولت با دولت با پاکستان در کنفرانس پروسۀ کابل و همچنان برگشت مهاجرین افغان، پشتیبانی می‌کند."

وى افزوده است که پیشنهاد حکومت افغانستان در کنفرانس پروسۀ کابل در رابطه به صلح، نه تنها مورد حمایت ما قرار گرفته، بلکه تمام دنیا از آن حمایت می نمایند تا جامۀ عمل پوشیده و منتج به صلح پایدار در افغانستان شود.

اشرف غنى بتاريخ ٩ حوت در کنفرانس پروسه کابل، ديدگاه حکومت را در رابطه به صلح تقديم کرد.

جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم و تامین امنیت، تشکر کرد و یکبار دیگر از ادامۀ حمایت‌های کشورش به افغانستان تا سرکوب کامل تروریزم به عنوان دشمن مشترک، تاکید کرد. 

در خبرنامه همچنان آمده است که درين دیدار، رئیس‌جمهور غنی ضمن خوش آمدید به وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا و هیات همراهش، از کمک و همکاری‌های دوام‌دار ایالات متحدۀ امریکا در عرصه‌های مختلف به افغانستان بخصوص در زمینۀ مبارزه با تروریزم، قدردانی کرد.

وى گفت: "استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا در قبال آسیای جنوبی و افغانستان، ماحول را تغییر داده و فرصت را مساعد ساخته است تا روی پروسۀ صلح تمرکز بیشتر صورت گیرد. به همین منظور، ما در کنفرانس پروسۀ کابل، پیشنهاد همه‌جانبۀ صلح با طالبان و پیشنهاد مذاکرات دولت با دولت با پاکستان را پیشکش نمودیم."

موصوف خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان، برای برگشت مهاجرین افغان از پاکستان، روی پلان‌های همه‌جانبه و عملی کار می‌کند.

وی تاکید کرد که برگشت و ادغام مجدد مهاجرین، در صلح و ثبات کشور کمک می‌نماید.

رئیس‌جمهور غنی گفت: "همانگونه که حکومت تعهد برای موفقیت پروسۀ صلح دارد، نیروهای امنیتی و دفاعی ما بخاطر دفاع از وطن و مردم، به مبارزۀ شان ادامه می‌دهند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر