زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“داعش و طالبان در شمال بخصوص جوزجان مشترکا کار مى کنند”

“داعش و طالبان در شمال بخصوص جوزجان مشترکا کار مى کنند”

author avatar
13 Mar 2018 - 13:14
“داعش و طالبان در شمال بخصوص جوزجان مشترکا کار مى کنند”
author avatar
13 Mar 2018 - 13:14

مزارشريف (پژواک، ۲۲ حوت ۹۶): قوماندانی کماندو در زون شمال مى گويد که آمادگى ها براى عمليات تهاجمى عليه مخالفان مسلح در بهارسال آينده گرفته شده و در فصل جنگ پيش رو، مجال سربلند کردن در هيچ نقطۀ کشور به مخالفان مسلح داده نمى شود.

جگړن احمد جاويد سليم مسئول سوق و اداره کماندو در زون شمال، از حضور دست کم ۵۰۰ داعشی داخلی و خارجی در جوزجان خبر داده، گفت که در ميان اعضاى اين گروه، به شمول اتباع کشور ازبکستان، اتباع شماری از کشورهای ديگر نيز حضور دارند.

موصوف افزود: "رهبری اين گروه را قاری حکمت الله يکتن از قاچاقبران مواد مخدر وسلاح به عهده دارد و بخاطر نفع گرفتن از شبکه تروريستی داعش در شمال، تحت نام داعش يک گروه را فعال ساخته است و مشترکاً با طالبان کار می کند، که بعضی اوقات ميان خود شان نيز درگيرى می شود."

او تصريح کرد که اين گروه تاکنون هيچ نوع دستاوردی در اين ولايت نداشته است و توانايی سازماندهی حملات بزرگ و حتا کوچک را نيز ندارد.

سليم، از دو چند شدن قوت های زمينی و هوايی در شمال و شمالشرق کشور خبر داده، گفت که در گذشته چهار فروند طياره داشتند؛ اما در حال حاضر اين تعداد به ۱۰ فروند رسيده است.

مسئول سوق و اداره کماندو در زون شمال درادامه افزود که در اين  ميان، طيارات کشفی همراه با سلاح نيز موجوداست که در کنار نشان دادن ساحه دشمن، در صورت نياز و به اساس هدايت، می تواند ساحه دشمن را نيز بمباران کند.

به گفتۀ اين منبع امنيتى، در گذشته از ساحه دشمن معلومات نداشتند؛ اما اکنون طيارات کشفی قبل از پيشروی پرسونل، تصاوير ساحات دشمن را از جمله دشت، جنگل، فراز کوه و عقب آن را به مرکز سوق اداره به شکل زنده نشان می دهد و سپس از مرکز سوق و اداره، هدايت لازم برای شان داده می شود.

او تصريح کرد: "ما نسبت به گذشته بسيار مجهز شديم، موقعيت وسايط و پرسونل خود را توسط آله های ردياب شان نيز در مرکز سوق و اداره توسط پروجکتور می بينيم و اگر يک منسوب زخمی شود، دکمه را فشار ميدهد و ما ساير نيروها را با خبر می سازيم تا وی را کمک و از ساحه انتقال بدهند و به همين شکل هدايات لازم برای شان داده می شود."

وی گفت که در سال پيش رو نيز آمادگی های کامل برای نابودى دشمن گرفته شده است و تلاش می کنند که به دشمن، مجال سربلند کردن را در هيچ نقطه شمال ندهند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر